• Farfallos

Krånglar FL-sajten för dig?

Ja! Kolla bara idag, ikonerna man kan välja till inlägget visas inte, utan det står ikon1 ikon2 osv. Är det så för någon mer?

• Farfallos
    Nerfherder skrev 2015-08-27 09:39:14 följande:

Segladdad, när man skriver så segar tom det medans annonserna laddar. Ikonerna är borta, och det blir sämre för varje dag i princip. Nu när jag skriver detta laggar inmatningen. Helt otroligt, har inga problem med detta på andra sidor. Dessutom så är det fortfarande problem med dubbelpostningar, dvs fl postar samma inlägg 2 3 ggr. Det verkar som om teknik har gett upp. Fruktansvärt Frustrerande.

Det där med dubbla poster är lätt fixat, antingen med lite java (menas sidan är ju så sketöverfylld redan, så det kanske inte är så bra) eller gen att förhindra dubletter i databasen som inkommer från samma ip inom en viss tidsrymd. Skitenkelt, och jag känner inte till något annat forum som inte har den funktionen. Inte så proffsigt av FL...
  • Farfallos
    taquine skrev 2015-08-27 12:18:51 följande:
    Önska så att jag kunde komma in på gamla FL igen men det är helt j*vla omöjligt .  
    Varken via fb eller mail funkar
    Nya är totalt värdelös ju, för det första kan det ta 5-10 minuter innan jag ens blir inloggad , blir dubletter om jag ska posta bilder, får refresha den ofta för att övh kunna skriva , ja m.m m.m 
    Undrar vilka" stjärnor" som kom denna ide med ett nytt FL, som är totalt värdelös.
    Jäkligt ful design också. Ja det är tur man har adblock ivarjefall , blivit knäpp på all reklam annars 
    Dubbla poster beror sannolikt på att folk dubbelklickar på knapen "skicka", och att det inte finns någon funktion för att förhindra att det blir två svar.
  • Farfallos
    Nerfherder skrev 2015-08-27 12:35:23 följande:

Dubbelklicka har inte med saken att göra. Tror mer på slö responstid från sajten.

Det kan vara en kombo. Är servern inte blixtsnabb så hinner den inte ladda det skript som ska ta hand om knappklickandet innan klick nr 2 i en dubbelklickning kommer, och då uppstår problemet. Har själv haft det problemet på en sajt jag byggt, så jag vet att det jan vara ett problem.
  • Farfallos
    Aniiee skrev 2015-08-27 21:53:22 följande:

Jag fattar inte hur alla kan ha så mycket problem med fl-siten. Varför har inte jag massa problem med FL-siten? *känner mig utanför*

Vad har du för dator?

Vilken webbläsare använder du?

Ser du ikonerna istället för ikon1, ikon2 osv?
  • Farfallos
    Aniiee skrev 2015-08-28 14:13:01 följande:
    Ett hembygge.

Chrome

Som jag skrev innan. ikonerna har försvunnit, men det är typ det enda felet jag har/stör mig på.
    Såg det, men lite sent bara. Jag har problem med att det tar lång tid innan jag kan logga in. Dvs innan sidan laddat färdigt. Skulle kunna bero på långsam uppkoppling, men jag har dryga 30 Mbit enligt bredbandskollen...
Svar på tråden Krånglar FL-sajten för dig?