Krånglar FL-sajten för dig?
Okey FL funkar kassare för mig än andra sajter.
Då pratar jag om den Nya FL..
Trots "Adblock", och "Ghostery", "self-distruktion cookies". så laddar den upp långsammare p.g.a all jävla reklam som skall blockas, och att det tillåter videos från länkar att laddas med så man kan se det direkt i forumet.
Dock inte så illa som många andra har beskrivit..
Pausar man Adblock, Ghostery och self-distruktion cookies så tar det upp till 1-2minuter innan det laddat färdigt p.ga av all jäkla reklam och att videos (om det finns några i tråden) skall laddas upp.
Så Nya FL har jag övergett för jag gillar INTE:
* GUI'n på den. Alltså hur tänkte de på FL med den stora feta blaffiga "top menyn" som de har som skall "följa med" de gör ju att man får känslan av att man tittar igenom en brevlåda? Jag har visserligen lite dålig syn, men jag är inte blind, och jag har glasögon.
Kan ju börja med den "svarta" (baren) den är på 3.75Em (60px)
Sedan så har man den "gröna" som är på 3.6875EM *(43PX) i utfällt läge. Men scrollning c:a 1.000Em (16px)..
Hade den varit smal och nätt som typ maximalt 1.000-1.250Em (15-16px) på det "svarta" så hade det ju inte varit något..
* Den tillåter inte "alt coder" i samma utsträckning som gamla jag brukar använda "alt coder" i text när jag behöver det.
* Videorna från olika länkar laddas in i forumet vilket slöa ned en hel del av uppladdningen..
Listan kan göras längre.
Datorn min är en HPD (Hop Plockade Delar=Hemmabygge)
Windows 7 med Firefox för mig är det hugget som stucket om jag använder Chrome eller FF på nya..
Måste säga att Nya FL är en rejäl nedgradering i stället för upp gradering.