• MysMamman87

Höja surfen på comviq

Hej.
    Nån som höjt surfen på sin mobil på comviq?
    Jag köpte en mobil där för några veckor sen och fick höra att det bara va att höja surfen när jag ville, hur lätt som helst. Nyss fick jag reda på att om jag vill göra det så måste jag betala för två abonnemang, det nya med surfen och mitt gamla eftersom jag har en bindningstid på 24 månader.
    Jag har chattat med de flera gånger och alla säger olika.
    Nån som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Höja surfen på comviq
  • sportpappa

Vilket abonnemang vill du uppgradera från och till?
    Du kan ju alltid köpa extra surf i 30 dagar.

• MysMamman87
    sportpappa skrev 2015-08-27 14:16:36 följande:

Vilket abonnemang vill du uppgradera från och till?
    Du kan ju alltid köpa extra surf i 30 dagar.

Jag har fastpris 345 kr för mobilen jag köpte, de har för samma mobil 395 kr fast med mer surf. Jag trodde att man kunde uppgradera bara genom att byta.
    Jag har inte tänkt på att man kan köpa extra surf, det ska jag kolla på.
    Tack :)
  • sportpappa
    MysMamman87 skrev 2015-08-27 14:51:01 följande:
    Jag har fastpris 345 kr för mobilen jag köpte, de har för samma mobil 395 kr fast med mer surf. Jag trodde att man kunde uppgradera bara genom att byta.
    Jag har inte tänkt på att man kan köpa extra surf, det ska jag kolla på.
    Tack :)
    Abonnemanget är alltså 0,5 GB för 145 kr/månad och sen avbetalning på mobilen på 200 kr/månad. Du vill öka till 2 GB för 195 kr/månad med samma avbetalning på mobilen.
    Det borde inte vara några problem för kundtjänst att fixa alternativt att du kan uppgradera själv om du loggar in på ditt konto.
  • MysMamman87
    sportpappa skrev 2015-08-27 15:07:12 följande:
    Abonnemanget är alltså 0,5 GB för 145 kr/månad och sen avbetalning på mobilen på 200 kr/månad. Du vill öka till 2 GB för 195 kr/månad med samma avbetalning på mobilen.
    Det borde inte vara några problem för kundtjänst att fixa alternativt att du kan uppgradera själv om du loggar in på ditt konto.
    Jag har 2 gb för 150, avbetalning på mobilen 195. Jag vill höja till 6 gb surf och de har det just på den mobilen som jag köpte, men de säger att jag inte kan uppgradera för då måste jag betala två abonnemang. Jag har för mig att det ska gå att fixa ändå.
Svar på tråden Höja surfen på comviq