Inlägg från: Sockervaddspinnen |Visa alla inlägg
  • Sockervaddspinnen

1 års present

Leksakskök, kastruller, leksaksmat, kundvagn, varukorg.

CD-spelare med CD-böcker och musik.

Saker som låter, blinkar och snurrar.

En sån här, kanske:

En leksaksgrävmaskin?

Verktygslåda med leksaksverktyg?

Docka?

• Sockervaddspinnen

BÖCKER och klossar är bra grejer.
    Större lego kan även vara bra. Finns från 1,5-års ålder.

• Sockervaddspinnen
    viseversa skrev 2015-08-27 20:42:40 följande:

Ja duplo är toppen.

Finns ju det där andra också vad det nu heter. Megablocks?
  • Sockervaddspinnen
    viseversa skrev 2015-08-27 20:57:16 följande:

Jo men tycker själv att duplo är roligare. Men man ska ha mycket. : )

Jag gillade megablocks när sonen var liten. Vi fick tre hela sopsäckar fulla med megablocks så vi kunde bygga ett "hus" av det åt honom.

Duplo leker han en del med nu, men har börjat övergå mer och mer till smålego. Funderar på att sälja allt duplo och köpa smålego för pengarna. Duplo kan ju säljas rätt dyrt. Vet du vad man kan ta för cirka 15 kg duplo?
  • Sockervaddspinnen
    viseversa skrev 2015-08-28 06:55:40 följande:

Oj ja duplo går som smör på Tradera. Men du får nog mer om du delar upp det lite. Lite jobbigt att skicka 15 kilo. På loppis kan du nog inte få allt det är värt. Tradera är bättre. Jag har köpt allt vård duplo beg. Mina barn har också MASSOR! Två stora lådor fulla.

*Facepalm* Givetvis ska jag dela upp det! Tack! Tror till och med att jag hamstrat några av kartongerna. Då kan jag ju sälja hela set! :D
  • Sockervaddspinnen
    Dasha skrev 2015-08-28 12:02:34 följande:

är det inte mer för 2-åringar, allt det här?

visst kommer ettåring leka med det med, men är det verkligen det bästa för en som precis fyller ett år?

saker som låter, blinkar och snurrar - visst, det blir populärt. Mn inte blinkar och snurrar för mycket heller, jag tror inte det är nyttigt för ettåringar att titta på lampor som snurrar och blinkar.

Barn är olika.
Svar på tråden 1 års present