• Anonym (Charter)

Turkiet oktober 2015 , vågar man ?

Hej ! just nu är ekonomin inte på topp.. ska ta ett lån för att kunna ta semester i oktober. Det finns många fina hoteller i Turkiet .. och det är väldigt billigt ! Frågan är om man vågar åka ner på grund av oroligheterna ? Känns inte riktigt tryggt ? Är det någon mer som ska till Turkiet i höst ? Funderar även på Grekland men man får mycket mindre föt pengarna och hotellen är inte lika "lyxiga" som det jag har hittat i Turkiet.. vad tycker ni ?

• Svar på tråden Turkiet oktober 2015 , vågar man ?
  • Anonym (-)

Jag hade aldrig gjort det.

• Alvina

Tycker inte du borde resa någonstans. Du ska ju absolut inte ta lån för resor! Vansinne! Har man inga pengar så får man väl börja spara eller stanna hemma. Men det är ju bara min åsikt.

• Anonym (korkat)

Det korkade är att ta lån för att åka på semester. Har man inte råd åker man inte. 

• Alvina

Snart får man väl se dig i tv-rutan i programmet "Lyxfällan".

• Anonym (Charter)

Det är ju en sån avbetala din resa räntefritt i 6 månader .. jag förstår vad ni menar .. men nu är det själva Turkiet som jag undrar över..

• Anonym (Charter)

Ja ja det är väl min sak med vilka pengar jag reser !?

• Anonym (Charter)

Pufff

• Anonym (Resa)

Jag hade haft ögonen öppna på sista minuten. Sen hade det lägsta priset avgjort var jag skulle åka.

Dock hade jag nog i detta läget hoppat över Turkiet.

Förra hösten tog vi semester för en resa och visste att vi ville åka en vecka till värmen. När vi gick från jobbet på fredagen hade vi fortfarande inte bokat nån resa men hade en färdigpackad väska! Sent på kvällen hittade vi en finfin resa för 6 080 kr inkl frukost för hela familjen. (Två vuxna och två barn.) Planet lättade på lördagsförmiddagen.

Rent spontant rekommenderar jag Spanien (med Kanarieöarna, en klassiker!) Italien, Portugal (Algarve), Grekland och möjligtvis Cypern.

• Anonym (Lyxfällan nästa)

Nej, var i Turkiet i juli och skulle inte rekommendera att åka varken dit eller någon annan stans, framförallt om du behöver låna för att ens ha råd. Att resa är ingen rättighet, att resa unnar du dig bäst med sparade pengar.

Svar på tråden Turkiet oktober 2015 , vågar man ?