• Anonym (anonym)

Osäkerheten förstör mitt förhållande

Jag har haft depression/ångest sedan ett par år tillbaka och blev utskriven medicin för detta, vilket jag nu tagit i ett antal år. Innan jag började med medicinen träffade jag min fantastiska partner. Problemet ligger i att trots att medicinen får mig att må bättre än vad jag gjorde tidigare känner jag mig fortfarande lika osäker bland folk och dessutom för min partner. Osäkerheten gäller främst kring min kropp då jag fortfarande kan må dåligt över hur jag ser ut trots att min partner tycker om mitt utseende.. Detta bidrog till att jag nyligen fick höra av min partner att vårt sexliv var skit, då vi sällan älskar med varandra, antingen i brist på tid, ork, eller bara att jag känner mig osäker och inte manad till att ha samlag och jag känner att detta problem ligger på mig, men att jag inte riktigt kan hjälpa att jag i princip aldrig riktigt känner mig manad för sex trots att vårt förhållande utöver sexet är helt fantastiskt.
    Jag försöker brottas med detta och mår dåligt över att jag inte vet hur jag ska göra för att både slappna av och få bort min osäkerhet.
  • Svar på tråden Osäkerheten förstör mitt förhållande
  • Anonym (a)

Kanske det finns någon bra kurs ni kan gå tillsammans eller bok att läsa med sex-övningar? Kanske det kan få dig att känna dig mer avslappnad om man "måste" göra som på kursen/i boken?

Svar på tråden Osäkerheten förstör mitt förhållande