Anonym (Lövet) skrev 2015-09-05 13:17:26 följande:
Anonym (hm) skrev 2015-09-05 12:39:55 följande:
Normalportion är ju typ 2 normalstora potatisar och inte 4-5 st som många kanske tar. Äta 5 köttbullar är heller inget onormalt. Klart att det är svårt att hålla vikten om man anser en "normalportion" är så mycket mer än vad det egentligen är.
Tips ät inte mer än vad som fylls på en assiett!!
Alltså klart man får anpassa sig, men på riktigt det är omöjligt att leva ett liv som enbart går ut på att du konstant Varje dag, dag ut och dag in mäter, väg, skriver upp, räknar tänker på exakt allt du stoppar i dig..då menar jag allt. jag kan inte ta en banan = går upp i vikt, kan inte ta en smörgås på morgonen i stället för de 100 g 0,5 % yoghurten för då går jag upp i vikt. osv osv.
En normal portion är 100 g kolhydrater, 100 g fisk/kött/fågel och resten grönsaker.
Men för att jag inte ska gå upp får jag hålla mig på 50 g kolhydrater. och 60 g fågel/fisk kött..
börjar jag bli trött på eftermiddagen på jobbet. blir det 1/ 2 dl 0.5% yoghurt.
så en dag är
Frukost: 100 g 0,5% youghurt.
Lunch: 50 g kolhydrater + 60 g Fisk/kött/fågel.
Middag: 50 g kolhydrater + 60 g Fisk/kött/fågel.
Då går jag ner + håller vikten...får aldrig ta en kaka om man är bjuden på fika, får aldrig äta på restaurang. eller jo får man ju men då får man kasta halva portionen..
jag skulle seriöst vilja se er två äta så här dag ut och dag in och aaaldrig ta en endaste tugga av något annat. så ska vi se hur kul ni tycker det är efter några år.
man blir ätstörd av det kan jag meddela.
och btw.. jag är inte ett dugg lyckligare när jag är normal viktig som när jag inte är det.. Det är inte vikten i sig som gör livet värt leva.
jag går i typ samma sorts kläder iaf, jag simmar även som tjock. jag promenerar som tjock, jag målar tånaglar och naglar, jag rakar ben! allt är precis samma..ja förutom att jag som tjock Slipper ha med mig en jävla mat våg som väger allt jag äter innan! och att jag slipper ångest i fall jag tog den där jävla kakan för första gången på två år!.
så att klaga på överviktiga och anse att dem är Dumma i huvudet, lata Och typ vilja att man ska utrota dem helt från landets yta är ta me fan knäppt!.
hellre fet och smart, än smal och totalt jävla puckad.
Hellre fet än på flykt från krig. jag kan fortsätt men jag tror ni fattar poängen!
man ska fan vara glad för det liv man har oavsett hur man ser ut!.
Är det 100 g kolhydrater okokt? Eller är det när de redan är kokt?
Okokt är 50-70 gram.
Själv äter jag inte både lunch och middag vanligtvis om dagarna. Äter heller inte så mycket kolhydrater heller.
Tror helt enkelt att det är nåt som man äter mer utav än vad man behöver.
Istället för yoghurt så tar jag hellre kvarg...