• Santana

Hur kan man bli så överviktig att man väger tresiffrigt?

Anonym (realist) skrev 2015-08-29 14:28:27 följande:
    Så du menar att det i antidepp-medicinen finns en substans som gör att man sväller upp även om man inte överäter en enda kalori? Borde i så fall kunna ges till utmärglade i U-länder så SER de lite friskare ut i alla fall.
    Ehmm, ja???! Menar du att du har en läkare som skriver ut antidepp till dig i 15 år och ditt enda problem är att du INTE gick upp i vikt? Din läkare borde bli av med sin appropriation, eftersom han är fullständigt oduglig!! 
  • Santana
    Anonym (realist) skrev 2015-08-29 16:12:41 följande:
    Huruvida antidepp botar depression eller inte har vi inte berört alls och den frågan är ju väldigt viktig. Jag har kunnat jobba som vanligt och har mått relativt bra. Har även gått på samtal vilket är en väldigt viktig bit i det hela. Lyckligtvis hade jag inte dator när jag började med ssri och kunde inte googla och läsa om alla hemska viktuppgångar men vore det idag så skulle jag googlat direkt, inte löst ut medicinen och mått dåligt och kanske hängt mig.( Mina tankar och om jag var du så skulle jag inte ta det som skrivs här så personligt eftersom vi är anonyma)  
    När du kunde jobba som vanligt i 15 år är du väl knappast depressiv. Ergo, vad dillar du om här egentligen? Att alla som är överviktiga borde skylla sig själv.
    Okej, och? Huruvida rör andras övervikt dig eller ts? 
  • Santana
    Anonym (realist) skrev 2015-08-29 17:11:08 följande:
    Du fattar att antidepp faktiskt HJÄLPER mot depression och alldeles speciellt om den kombineras med samtalsstöd. Men OM jag märkt medan jag åt medicinen att jag svällde och svällde utan anledning och blev allt tjockare så skulle jag slutat direkt och bett om annan hjälp.  Man får gå tillbaka till doktorn och få en annan medicin för en deppad person som går upp 30 kilo på, efter vad jag kunnat läsa ibland, så oerhört kort tid som ett par månader blir knappast mindre deppad så det är ju helt absurt att fortsätta med en medicin med så kraftiga negativa biverkningar!?
    (om jag var överviktig så skulle jag helt och hållet lägga skulden på mig själv precis som det är mitt eget fel om jag röker så jag får hosta)
    Hur menar du nu? Alla som går upp i vikt pga antidepp får skylla sig själva? Bara du som gick ner i vikt? Ja du, och nästa månad deltar jag i en marsexpedition.
    Sluta gärna berätta för mig om sertralins eller andra antidepp biverkningar. Jag vet inte hur du har gjort, men jag har inte en enda patient som går på antidepp i 15 år!!!
  • Santana

Jag äter antidepp sedan 15 år tillbaka. Fortfarande väger jag enbart 50 kg. Alla de som berättar att de går upp i vikt pga medicinering eller graviditet är bara för lata att hålla vikten. 
    Du måste leva i någon slags parallellvärld "realist".

• Santana

Familjeliv 2.0. Skrämmande. Gör som jag vill eller jag anmäler dig för OT! Toppen idé. Inte så märkligt att det enbart finns jasägare här nuförtiden.

Leva och låta leva. Övervikt eller ej. Vem fan har rätt att bry sig?

• Santana
    Aniiee skrev 2015-09-04 15:41:05 följande:
    JAg anmäler dig inte för att du inte håller med TS, utan för att du och Mjo tjafsar om anmälningar i tråden. FL har en policy om att inte lyfta privat byk (ert gräl om anmälningar) i trådar i känsliga rummet, så jag anmäler alla sådana inlägg (även detta och inlägg 334 av Sultana.)

Om TS ämne får ni tjafsa så mycket ni vill.
    Seriöst? Hur skulle du personligen reagera på den idiotin här? 
  • Santana

Förresten, det är inte någon som svarar längre i den här tråden. Gissa varför?

• Santana
    Anonym (Mjo) skrev 2015-09-04 16:30:29 följande:
    För att man tydligen anses vara en dålig människa med hemsk människosyn och brist på respekt och förståelse bara för att man inte tycker att övervikt verkar bra/hälsosamt och för att man inte förstår hur folk kan låta det gå så långt.
    Försök inte ens att inta offerrollen här. Den här tråden fick 340 svar och minst hälften av dem försökte förklara för ts hur man kan råka ut att bli överviktig., innan du tog över den här tråden.  Inte någon av de sa att övervikt är hälsosamt, däremot försökte flera medlemmar berättar om sin sjukdomshistoria.
  • Santana
    Anonym (Mjo) skrev 2015-09-04 18:03:10 följande:
    Flera har hävdat att fetma osv inte alls är hälsofarligt och dödligt. Oferroll, nej, men det blir ganska het stämning så fort man säger något negativt om övervikt eller om att oavsett vad orsaken är så kan man ta tag i det, då blir man påhoppad med personangrepp om ytlighet och brist på respekt. Det är trist. Man måste ju kunna diskutera. Jag har inte kallat någon för dum i huvet eller liknande för att de tex har en helt skev uppfattning om hur kroppen fungerar osv, så varför är det ok åt andra hållet? Tog över, nja, det är väl upp till andra att vara lika aktiva om de/ni så önskar. Det har inte förbjudits av någon? Varför har jag gjort "fel" bara för att det här är ett ämne jag facineras mycket av och själv kämpat med och vill diskutera och ifrågasätta? Trodde det var ett diskussionsforum. Jag är inte mer trångsynt än någon som är överviktig och tror att det är helt riskfritt, är..
    Vem? Vem har hävdat att fetma (pratar vi fetma nu) inte alls är hälsofarligt här?
  • Santana
    Anonym (Mjo) skrev 2015-09-04 18:44:48 följande:
    Nej, jag vill diskutera men folk vill bara vända på allt.

Jag har fortfarande inget problem med VAD du skrev, utan på vilket sätt och pga personangreppet. Dig har jag inte ens diskuterat vikt med i denna tråd... Det var inte länge sedan ts skrev, bara några rader upp..

Om du läst allt så ser du att jag skrivit att jag redan varit där, det är därför jag är intresserad av ämnet. Samt därför jag inte köper många av "ursäkterna" till att inte åtgärda sina viktproblem.
    Och vem tror du, bry sig om du nu köper andras ursäkterna eller icke? Är du the heart of the matter i den här tråden? Ts finns inte längre eftersom du har anmält minst hälften av alla som inte hade samma syn som du, för att inte ens prata om ts. Stackarn fick ju aldrig någon chans att svara här längre. Och DU vill snacka diskussion?
Svar på tråden Hur kan man bli så överviktig att man väger tresiffrigt?