• ToneL

Val av täcke - era erfarenheter

Hej!

Min mamma är på jakt efter ett nytt täcke, och jag hjälper henne att leta runt lite. Hon är i första hand ute efter något som andas väldigt bra, inte blir fuktigt av svett och inte blir som ett "lock". Vi har kikat lite på täcken med bomulls-yttertyg, men marknaden är så stor och dessutom är det ju svårt att veta om man aldrig har provat själv! Materialet på stoppningen är inget bestämt, men plus i kanten om det åtminstone känns som dun :) Det vore dessutom perfekt om täcket låg runt 1000-lappen! Tar varmt emot tips om olika typer av täcken och vad ni haft för erfarenhet av dessa :)

• Svar på tråden Val av täcke - era erfarenheter
  • Eleonor01
    ToneL skrev 2015-08-28 20:39:41 följande:

Hej!

Min mamma är på jakt efter ett nytt täcke, och jag hjälper henne att leta runt lite. Hon är i första hand ute efter något som andas väldigt bra, inte blir fuktigt av svett och inte blir som ett "lock". Vi har kikat lite på täcken med bomulls-yttertyg, men marknaden är så stor och dessutom är det ju svårt att veta om man aldrig har provat själv! Materialet på stoppningen är inget bestämt, men plus i kanten om det åtminstone känns som dun :) Det vore dessutom perfekt om täcket låg runt 1000-lappen! Tar varmt emot tips om olika typer av täcken och vad ni haft för erfarenhet av dessa :)

Duntäcke utan tvekan bäst på vinter/höst
  • Aniiee

Köp INTE ett täcke med syntetmaterial inuti. De är som lock, oberoende vad för tyg det är utanpå. 

Ulltäcken är bra, men dyra som s...... Silkestäcken lika så.

Jag har ett blekvide från IKEA. Det funkar utmärkt för mig på vintern. Jag är en sån där som tycker det är för varmt överallt hela tiden, dock, så det kan vara väl tunt. Min syster älskar sitt Disa-täcke från hemtex.

Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • IsDimma

Jag är helsåld på mitt nya silkestäcke. Det är så jäkla skönt! Och helt tyst, prasslar inte så som dun gör.

• Gizmo

Köpte ett svindyrt silkestäcke på Jysk, jag älskar det! 

Svar på tråden Val av täcke - era erfarenheter