Anonym (Tur) skrev 2015-08-29 08:41:42 följande:
Man kan absolut hitta en helt okej bil för runt 10000 kr. Dom flesta bilarna jag har haft har legat runt där. Men jag har turen som har en pappa och bror som kan väldigt mycket om bilar, så dom vet vad dom ska kolla efter och kan sen själva greja det mesta själva om nått skulle gå sönder.
Nu sist var det dock svårt att hitta någonting bra och billigt, så tillslut blev jag tvungen att höja min budget en aning, min bror hittade en Saab 9-3 från 2001, jätte fin, som dom ville ha 14000 kr för men som vi fick för 12000 kr, jag är jätte nöjd!
Så leta på du, det finns att hitta, men självklart lättare och bättre om man själv kan någonting om bilar eller har någon med sig som kan.
Tex Opel Astra kombi, är billig att köra, skatta och försäkra, drar lite med, men det är svårt att greja med dom själv om nått händer, man får lämna in dom. Så därför gick den bort för mig. Har dock haft en sån tidigare och det är en trevlig bil.
Vi kan sträcka oss till 15 000 om det skulle vara så. Dock har ingen av oss koll på bilar överhuvudtaget. Som sagt är det viktiga att den är besiktigad iaf en tid fram och att det inte blir enorma kostnader efter kort tid. Vi vill bara ha den tillfälligt tills vår situation ser annorlunda ut och vi kan köpa en ny.
Hur känner du över säkerheten på en begagnad bil som någon nämnde i ett inlägg ovan? Är bilen besiktigad är den väl godkänd och säker eller!?