Inlägg från: Anonym (Inte abort men) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte abort men)

Till er som ska göra medicinsk abort!

Jag förstår hur du tänker men det blev lite "slå på käften" för dom som skriver dessa skräckhistorier. Det är jättebra att du blev väl bemött, att din smärta lindrades och allt ja det gick bra :) Går det bra brukar folk ofta inte skriva om det på internet för de behöver nog inte bearbeta det lika mycket som de som hade en dålig upplevelse. Tror att det är svårt att beskriva en sådan upplevelse för många, att det kanske låter farligare i ett inlägg pga alla känslor, hormoner kring aborten. Inte för att de inte får känna så då det ibland inte alls är samma bemötande som du. Men kul att läsa en mer positiv historia men vissa formuleringar kändes lite väl mycket :)

• Anonym (Inte abort men)

Fast det är inte Självklart. Tyvärr... Jag låg själv inne på sjukhus en vecka för annat gynrelaterat och de flesta var fantastiska men ibland träffade man någon som fick en att känna sig som att man var i vägen. Jag som knappt tryckte på knappen, alls. Är någon över dagen kanske de möter enbart den delen av personalen. Otur och att man inte är i läge att stå på sig. Utsatt med ofta mycket känslor i omlott. Alla har inte heller någon att ta med sig eller att de inte får fram det.

Svar på tråden Till er som ska göra medicinsk abort!