• Pluttan

Vi som testar rosenrot för att bli gravida

Tänkte testa rosenrot för andra gången gången denna månaden. Nu hoppas jag att det ska bli vår tur att plussa :)

Om det finns andra där ute som tänkte testa rosenrot för att kunna bli gravida får ni gärna följa på. Kul om vi var några så kan vi stötta varandra.

~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Svar på tråden Vi som testar rosenrot för att bli gravida
  • Pluttan

Ingen??? Nähä vad synd :(

Då kör jag väl själv då.

• Pluttan

Har läst en del som tidigare använt det. Och tydligen ska det ge en kraftig ägglossning som i sin tur ska boosta fertiliteten. Förra månaden tog jag en tablett från mensens första dag fram till ägglossning (kör med test) och fick en kraftig ägglossning (har inte haft det innan på det viset). Nu testar jag igen.

• Pluttan

Hoppas du blir piggare och att ägglossningen blir bättre. Efter förra månadens användning fick jag som sagt starkare ägglossning men tycker inte jag blev så mycket piggare. Men sånt är ju olika.

• Pluttan
    Babydreamer skrev 2015-08-31 14:30:22 följande:

Jag käkar både rosenrot och bidrottninggele denna cykel :)

Spännande! Är det första gången du kör med det? Försökt länge? Vill du följas åt?
  • Pluttan

Enligt vad jag läst mig till ska rosenroten i första hand stabilisera en oregelbunden menscykel. Men även ge en bättre äl. Som i sin tur kan eventuellt leda till att man lättare kan bli gravid. Finns dock inga riktiga belegg. har en regelbunden menscykel på 28 dagar. Men efter två täta graviditeter så flippade äl ut. Men förra månaden med rosenrot fick jag en kraftig äl. Så nu testar jag för andra gången.

• Pluttan

Finns det verkligen inga fler som vill haka på? :(

• Pluttan

Hej vad kul att du vill hänga på.

Tror inte att det är för sent. Hoppas att rosenrot kan hjälpa dig få ordning på din cykel.

Jag köpte min rosenrot (artic root) på apoteket.

• Pluttan

Ägglossning troligen ikväll. Har haft hugg/stickningar i magen. Hade samlag igår kväll. Så hoppas verkligen att det tog sig nu då.

Hur går det själv? Har du börjat med rosenrot än?

• Pluttan

Hej och välkomna nya. Kul att fler hittat hit. Tyvärr dök mensen upp denna gången med. Så nu blir det tredje försöket med rosenrot. Hur går det för er andra?

Svar på tråden Vi som testar rosenrot för att bli gravida