• Anonym (kula)

Plötsligt korta sms?

Hej!

Har för en månad sedan träffat en tjej och vi har klickat jättebra, på sms har hon oftast skrivit med hjärtan och puss gubbar och ganska långa sms.

men nu för ett par dagar sedan upphörde detta helt plötsligt och nu får jag bara dryga as korta sms som typ "jahaja :)" "ahhh" "absolut :)"  "haha"

Värt att nämna är väl att hon i samband med detta även har slutat med sina tillskottshormoner på grund utav sin sjukdom. kan de ha med detta att göra?
    hon vill ju fortfarande träffas så jag antar att det beror på hormonerna som gör att hon mår dåligt typ men ändå så är detta riktigt jobbigt för mig då jag blir fly förbannad på folk som svarar med korta dryga sms.

Bör jag ta upp detta med henne och på vilket sett i så fall?

• Svar på tråden Plötsligt korta sms?
  • Anonym (Hm)

Hon känner väl sig mer bekväm med dig nu så att hon känner att hon inte måste krysta fram långa perfekta meddelanden Annars får du väl skriva att du saknar de långa gulliga smsen du fick av henne förr, men då måste du ju också skicka såna till henne så att hon inte tappar sugen på att skriva så

• Gunilla1957

Du får fråga henne. Det kan ju vara så att hon inte är intresserad av att träffas längre. Det är klart att du blir fundersam då hon tidigare kommunicerat med en annan ton. Då har något förändrats. Hennes humör kan ha förändrats i samband med mediceringen som du sade. Du kan fråga henne "Är det någonting som har hänt? Du låter så kort"

• Anonym (X)

Jag förstår vad du menar. Det är väl inte svaren i sig, utan självaste förändringen, från att vara på ett sätt till att vara på ett annat sätt som gör att du reagerar. Jag är lika känslig för sådant också, speciellt som man inte känner varandra så värst bra efter 1 månad. Mitt råd är att avvakta med dina förslag och långa sms och lämna lite rum åt henne ett tag. Utan att egentligen bli lika tråkig som henne, utan svara glatt men utan följdfrågor kanske? Det kanske är så att hon inte är lika intresserad, eller att hon slutat med sin medicin. Vad vet vi? Låt tiden utvisa var det bär vägen.

• Birgitta02
    Anonym (kula) skrev 2015-08-30 15:49:21 följande:
    Nej men man kan väl åtminstone svara när man har tid i så fall!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Snart går jag fan och sågar ner varenda jävla telefonmast.

Hur hade det varit om alla skrev på samma sätt? korkade idiotiska meningslösa svar:

Bada?

Nej

Varför?

Jobbar

Ok, annan dag?

Javisst.
    Vad är det för fel på korta sms? Förstår att du undrar nu när hennes sms varit långa tidigare, men att bli förbannad? Själv skriver jag alltid kort eftersom jag tycker att tangentbordet på mobilen är fan så litet och det går så otroligt långsamt. Men en liten smiley kan man alltid skicka med :)

Att bli förbannad för att folk är korta i sina sms tycker jag är otroligt överdrivet och får dig att verka labil faktiskt.
  • Anonym (Jo)

Skicka följande sms till henne. Är allt ok?

Då bör hon svara o säga som det är.

• annananonym
    Gunilla1957 skrev 2015-08-30 15:58:02 följande:

Du får fråga henne. Det kan ju vara så att hon inte är intresserad av att träffas längre. Det är klart att du blir fundersam då hon tidigare kommunicerat med en annan ton. Då har något förändrats. Hennes humör kan ha förändrats i samband med mediceringen som du sade. Du kan fråga henne "Är det någonting som har hänt? Du låter så kort"

Det ligger nära till hands att tro hon inte vill träffas mer pga ts labila humör.

Snarare ts som behöver medicineras så han lugnar sig ett par hekto!

Jösses....
  • SecretMe
    Påven Johanna skrev 2015-08-30 16:26:28 följande:
    Det torde stå väldigt klart för alla som läser våra respektive inlägg att av oss två så är det sannerligen inte jag som är efterbliven. 

Mycket prat om röv och knulla. Du är kanske inte intresserad av kvinnor alls? Eller förgrep sig din pappa på dig när du var barn? Något/någon verkar onekligen ha gjort dig till en väldigt liten människa.
    Jag hoppas att ts dejt läser tråden.
    Det vore ju onekligen det bästa.
  • Anonym (Jodå)

Har ni träffats via en dejtingsajt?

Om ni har det så tror jag att hon har pratat med andra killar och hittat någon som är mer intressant än dig. Därav de korta svaren

• Anonym (Ej intresserad)

Brukar vara ett tecken på ointresse. Håll tillbaka.

• Ms H
    Anonym (kula) skrev 2015-08-30 15:49:21 följande:
    Nej men man kan väl åtminstone svara när man har tid i så fall!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Snart går jag fan och sågar ner varenda jävla telefonmast.

Hur hade det varit om alla skrev på samma sätt? korkade idiotiska meningslösa svar:

Bada?

Nej

Varför?

Jobbar

Ok, annan dag?

Javisst.

Jag hade trott att du ville ha ett svar så snart som möjligt om jag läste ett sånt sms Alltså hade jag svarat kort om jag var upptagen med annat, så att du slapp sitta och fundera på om jag skulle med eller inte och du istället kunde komma iväg och bada. Känns ju dumt att svara på "vill du följa med på x nu" fem timmar senare...
  • Anonym (Eh)
    annananonym skrev 2015-08-30 16:15:15 följande:

Det ligger nära till hands att tro hon inte vill träffas mer pga ts labila humör.

Snarare ts som behöver medicineras så han lugnar sig ett par hekto!

Jösses....

Haha men va? Om man träffat någon man tycker om är det väl inget konstigt alls att reagera när personen ändrar sig i sitt sätt att vara mot en. Speciellt i början när man inte är trygga i varandra då allt är så nytt. Jag hade också reagerat.
  • smulpaj01
    Anonym (Eh) skrev 2015-08-31 17:35:48 följande:

Haha men va? Om man träffat någon man tycker om är det väl inget konstigt alls att reagera när personen ändrar sig i sitt sätt att vara mot en. Speciellt i början när man inte är trygga i varandra då allt är så nytt. Jag hade också reagerat.

Att reagera är en sak - att bli "fly förbannad" och helt rabiat som ts är sinnesrubbat!
  • Anonym (Maria)

Det verkar inte som att hon är intresserad längre. Backa helt ett tag nu och se vad som händer.

• Anonym (Lisen)
    Anonym (kula) skrev 2015-08-30 15:33:15 följande:

Hej!

Har för en månad sedan träffat en tjej och vi har klickat jättebra, på sms har hon oftast skrivit med hjärtan och puss gubbar och ganska långa sms.

men nu för ett par dagar sedan upphörde detta helt plötsligt och nu får jag bara dryga as korta sms som typ "jahaja :)" "ahhh" "absolut :)"  "haha"

Värt att nämna är väl att hon i samband med detta även har slutat med sina tillskottshormoner på grund utav sin sjukdom. kan de ha med detta att göra?

hon vill ju fortfarande träffas så jag antar att det beror på hormonerna som gör att hon mår dåligt typ men ändå så är detta riktigt jobbigt för mig då jag blir fly förbannad på folk som svarar med korta dryga sms.

Bör jag ta upp detta med henne och på vilket sett i så fall?

Låter som att det tar för mycket tid att chatta med nån eller några av de andra killarna som hon antagligen blivit uppvaktad av på nån dejtingsida. Hon hinner inte skriv annat än korta sms till svar till dig.

Hon tänker säkert lite stressad att hon ska skriva utförligare till dig men det blir inte av.
  • Anonym (Lisen)

Men det är som sagt bara min lilla gissning.

Svar på tråden Plötsligt korta sms?