Vad gäller? Anställd av bemanningsföretag.
Mycket förvirrad här. Jag är tillsvidareanställd på bemanningsföretag. Efter föräldraledighet är jag nu mellan fasta långtidsuppdrag = ska finnas tillgänglig att ta korta uppdrag som kan ligga mellan 07-17 dagtid. Får lön som vanligt.
Stora sonen går i skolan. Lilla precis skolats in på förskolan. Nu säger dagis att lillen ska få gå 15 h/ vecka som det är för arbetslösa, men jag ska ha heltidsjobb inskrivet i det digitala schemat och således betala maxtaxa.
Nu dilemmat: jag ÄR inte arbetslös utan fullt anställd. Jag får lön för att vara redo när de ringer. Senast förra veckan fick jag uppdrag på morgonen och stack förstås på detta omgående.
Hur menar de att jag ska göra? När jag blir inringd är det inte det ultimata att få iväg mig och barnen till omsorg, det ska redan vara fixat då, så nog 17 bör jag ha rätt att lämna varje morgon??
Visar det sig att det inte blir uppdrag vissa dagar kan och ämnar jag förstås att hämta hem barnen tidigare, då jag inte tänker låta dem gå långdagar om jag icke arbetar.
Rööörigt! En kollega hade samma trubbel men fick tillslut omsorgen att förstå... fler som är eller har varit i denna sits?
Som sagt, jag är anställd och avlönad, ska i gengäld hoppa på uppdrag omgående. Är INTE behovs/timanställd.