Inlägg från: Sockervaddspinnen |Visa alla inlägg
  • Sockervaddspinnen

Hjälp mig att välja rätt sulky!

Svängbara framhjul är kassa i snön.

Enda vagnen som jag känner till, som har utbytbara hjul (från sommarsväng till vinterfast) är Bugaboo. Möjligt att fler märken börjat med det. Men annars är det buggor. Fast att köpa en sådan vagn när ungen är 18 månader, känns tveksamt. Eller att köpa en ny vagn öht. Kolla begagnad istället. Han lär inte sitta i vagnen så väldigt lång tid till.

• Sockervaddspinnen
    bf2014 skrev 2015-08-31 10:26:13 följande:

Tack för svar. Varför tror du inte att han kommer vilja sitta i vagn så länge till? Det är väl rättså individuellt från barn till barn så att säga. Mitt första barn gillade inte vagn från första början, till honom hade vi inte vagn så länge.. men har vänner vars barn satt i sulky långt upp i 3 års åldern. 

Tänkte intrång hur länge barnet vill sitta i vagn, utan på hur länge man som förälder bör tillåta ett friskt barn att sitta i vagn.

Min son är fem år. Hade han fått bestämma så hade han fortfarande suttit i vagn. Han är inte direkt lat, snarare väldigt bekväm av sig.
  • Sockervaddspinnen
    Sockervaddspinnen skrev 2015-08-31 10:36:19 följande:

Tänkte intrång hur länge barnet vill sitta i vagn, utan på hur länge man som förälder bör tillåta ett friskt barn att sitta i vagn.

Min son är fem år. Hade han fått bestämma så hade han fortfarande suttit i vagn. Han är inte direkt lat, snarare väldigt bekväm av sig.

Intrång!? Haha! Det skulle stå "inte på".
  • Sockervaddspinnen
    Dixie skrev 2015-08-31 10:40:53 följande:

Mina barn har åkt vagn tills de var ca 3,5 - så att köpa en ny vagn till en 18 månaders ser jag inget konstigt med, enligt ditt resonemang skulle man ju då aldrig köpa en liggvagn, för det behövs ju bara i 6 månader

TS - min favoritvagn som barnen haft var en Kronan sulky, smidig, lättkörd och gott om plats till mina långa barn! 

Jag tycker inte att friska barn, som kan gå, ska sitta i vagn.

Liggvagn hade jag för övrigt inte, nej. Just pga att den används så kort tid. Jag hade min bebis i sjal när vi var ute.
  • Sockervaddspinnen
    Duckan skrev 2015-08-31 10:40:28 följande:

Sockervaddspinnen, vagn kan vara mycket bra att ha med på ex semestrar etc. Vi hade med vår till dottern var 4-5 år för sena kvällar på restaurang etc.

Har inte så mycket med barnets bekvämlighet att göra som vår egen

Absolut! Men ni hade en McLaren paraplyvagn - det är skillnad på paraply och sulky.

Jag hade också en slit och släng vagn för sena kvällar eller långa utedagar (exempelvis Skansen från 10:00-19:00).

Men det är en helt annan sak. Skulle vi till parken, som ligger 15 minuters promenad bort, så tog jag aldrig med vagnen efter 1,5-års ålder, max!
Svar på tråden Hjälp mig att välja rätt sulky!