Inlägg från: mariastr888 |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden Bf 4 september
  • mariastr888

Va roligt:) är de första barnet? Här är de andra. Gick över 13 dagar med första. Hoppas slippa de denna gång

Nja inte direkt. Mkt sammandragningar och foglossning och känner ibland hur han virrar sig mer o mer neråt o gör riktigt ont (fixerad sen några veckor) lite mensvärk men inte så mkt.

Du då? :)

• mariastr888
    Emlan88 skrev 2015-09-02 20:32:38 följande:

Jag blir igångsatt den 7/9, vecka 39+1, om det inte sätter igång av sig självt innan dess. Fått två hinnsvepningar hittills, ska få en till på fredag så hoppas vi att det drar igång. Nu längtar man verkligen :)

Jaha så tidigt? Nån speciell anledning? Jag gick över med första barnet 13 dagar som sagt och då var ingen igångsättning planerad förrän den 16 dagen (fick på fredagen och igångsättning va inbokad måndag) är det nåt du själv önskat? :) och varför 2 hinnsvepningar redan? Förstår de funkar olika i olika kommuner men här för man inte sånt förrän man gått över tiden. Jag har en läkartid inbokad den 15/9 och lär då göra en hinnsvepning men hoppas på att ha fått tidigare såklart
  • mariastr888
    Matildawaltin skrev 2015-09-02 22:18:24 följande:

AlltSå hur gör man för att få till en hinnsvepning hos bm??

Första barnet här. :) har bara massor krämpor. Var på förlossningen idag. Har fått en sovdos.

Rådgör med din barnmorska!

Jaså? Får du inte sova nå bra? Jobbigt! Hoppas Sov dosen hjälper
  • mariastr888
    Emlan88 skrev 2015-09-03 07:35:49 följande:

Jag har själv bett om igångsättning pga att dottern var stor, hon vägde 4,7 när hon kom tio dagar över tiden, fastnade på vägen ut o andades inte själv när hon väl kom ut. Så allt blev lite traumatiskt för både mig och min man, även om hon hämtade sig snabbt när dom gått iväg med henne. Vet att vi väntar ett större barn denna gången också, var på ett ultraljud för två veckor sen som beräknade den till +19%, ungefär 3500 gram, o dom lägger ju snabbt på sig nu. Dom är inte jätteglada för att sätta igång folk, men jag har gått igenom det också med första barnet pga havandeskapsförgiftning och då funkade det bra, så därför valde dom nog att bevilja mig det den här gången.

Okej men då förstår jag fullständigt. Vad spännande, då vet du ju att de kmr hända något :) lycka till med allt! Du får jätte gärna skriva när du fått o hur allt gått och så :)
  • mariastr888

Jag håller med! Bara för man väntar andra barnet så booorde man inte gå över så jag har hört i flera veckor "snart så" "kan ju komma när som helst" bf imorgon och jag är redan less på att vänta. Försöker förstå att de kan ta minst 2 veckor till.. men jag hoooopppas verkligen slippa gå så länge. Har mkt förvärkar som gör riktigt ont men de avtar ju och så väntar man bara. O jag orkar ingenting på den fronten heller, känner mig verkligen som en strandad säl helt rätt ordval. :) jag har min äldre pojke jag har fullt upp med på dagarna så har inte så mkt tid att sitta o bara vänta, är ju bra på så vis. :)

• mariastr888

Idag är man beräknad och igårkväll ca 21.48 kom första riktiga värken. Trodde först att de var förvärkar men de kom ca var 4-10 minut. Nu ligger vi inne på förlossningen och är öppen ca 4 cm :) precis fått lustgas och mannen min försöker få några minuters sömn.

• mariastr888

I raketfart valde han o komma ut 05.23 imorse:) snabbt gick det, bra mår vi alla :) lycka till alla ni andra när de är dags

• mariastr888

Tack hörni :) 4130g ochans 50 cm lång. Funderar på namnet Leo men de testas fortfarande

• mariastr888

Tack hörni :) 4130g ochans 50 cm lång. Funderar på namnet Leo men de testas fortfarande

Svar på tråden Bf 4 september