• Svar på tråden Bf 4 september
  • mariastr888
    Matildawaltin skrev 2015-09-02 22:18:24 följande:

AlltSå hur gör man för att få till en hinnsvepning hos bm??

Första barnet här. :) har bara massor krämpor. Var på förlossningen idag. Har fått en sovdos.

Rådgör med din barnmorska!

Jaså? Får du inte sova nå bra? Jobbigt! Hoppas Sov dosen hjälper
  • Emlan88
    mariastr888 skrev 2015-09-03 07:19:26 följande:

Jaha så tidigt? Nån speciell anledning? Jag gick över med första barnet 13 dagar som sagt och då var ingen igångsättning planerad förrän den 16 dagen (fick på fredagen och igångsättning va inbokad måndag) är det nåt du själv önskat? :) och varför 2 hinnsvepningar redan? Förstår de funkar olika i olika kommuner men här för man inte sånt förrän man gått över tiden. Jag har en läkartid inbokad den 15/9 och lär då göra en hinnsvepning men hoppas på att ha fått tidigare såklart

Jag har själv bett om igångsättning pga att dottern var stor, hon vägde 4,7 när hon kom tio dagar över tiden, fastnade på vägen ut o andades inte själv när hon väl kom ut. Så allt blev lite traumatiskt för både mig och min man, även om hon hämtade sig snabbt när dom gått iväg med henne. Vet att vi väntar ett större barn denna gången också, var på ett ultraljud för två veckor sen som beräknade den till +19%, ungefär 3500 gram, o dom lägger ju snabbt på sig nu. Dom är inte jätteglada för att sätta igång folk, men jag har gått igenom det också med första barnet pga havandeskapsförgiftning och då funkade det bra, så därför valde dom nog att bevilja mig det den här gången.
  • Matildawaltin

I vår kommun är barnmorskorna helt värdelösa. De gör ingenting. Skulle kunna bära på en jätte typ. Var inne på

Speciealistmördavården igår på BBstockholm och kände att äntligen är det någon som tar mig på allvar.

Har blivit så pass skör att jag inte vill längre utan sitter mest och gråter i ett hörn. Men där fick jag sovdos och de gjorde hinnsvepning. Så i natt har jag för första gången fått sova ordentligt. Runt sex timmar med bara två kissrundor. Halleluja!!!

• Malin 209

Vi har BF idag! Och ingen bebis så långt ögat når.

Detta är nummer två för oss, och jag gick över 8 dagar med förra - så jag vet egentligen inte varför jag är så otålig den här gången!

Trodde väl bara att det skulle ha blivit bebis för några veckor sen, då anhöriga/sambo/bm alla gissade på att detta lilla knyte skulle komma med full fart och då eventuellt tidigare med!

Börjar bli att jag är irriterad nu över utebliven bebis och alla som tjatar och frågar när lill*n ska komma!

• Matildawaltin

jag har börjat svara att jag skickar ett sms när det är dags. Sen en sur smiley. Blir skitprovocerad av allt tjat. Om de väntar, vad tror de att min sambo och jag gör då??

• Malin 209

Hahah, ja precis!
    Känner likadant, blir tillochmed lite sur på sambon som konstant frågar om jag har några värkar/om jag ska föda snart?! :/

• Malin 209

Hahah, ja precis!
    Känner likadant, blir tillochmed lite sur på sambon som konstant frågar om jag har några värkar/om jag ska föda snart?! :/

• Malin 209

Jag roar mig med att plöja igenom lite serier på Netflix, ska testa att färdknäppa lite med mannen om en stund! Kan ju inte göra saken värre direkt. ;)
    Orkar du med såna saker? ^^
    Hur mår du i övrigt förresten?

• Matildawaltin

Haha nej jag gör ju inte det. Har ingen som helst lust heller. Känner mig bara som en strandad val. ????

Idag är en bra dag, men har fått sova mer än vanligt så jag har haft lite energi idag. Har dessutom knappt känt något idag, vilket tro det eller ej har varit tacksamt.

Hur mår du?

Svar på tråden Bf 4 september