Ok eller inte att bara ta med en av bonusarna?
Skulle gärna vilja ha lite åsikter och tankar kring en pågående diskussion mellan maken och mig.
Han har tre barn sen tidigare som är hos oss vv, med två olika mammor.
En dotter på 13.
En son på 10 och en dotter på 7
Jag har en dotter på 12.
Den äldsta bonusdottern och min dotter är numera i princip bästisar och vi har fin kontakt med hennes mamma.
Tidigare har jag åkt bort på höstlovet med min dotter för lite egentid vilket maken varit helt ok med. Tyvärr så avskyr han att resa så det blir familjesemestrar med alla barnen på hemmaplan med utflykter osv på sommaren.
Nu så kom tjejerna och frågade om inte äldsta bonusdottern också kan få följa med i höst.
Hon får så gärna följa med och det var jätte ok med hennes mamma som också kommer att stå för halva biljetten (och jag för min dotters såklart).
Maken var först med på detta men har ändrat sig och anser nu att det blir orättvist mot de två yngsta.
Jag föreslog att vi kan ju resa med dem tex i påsk men det ville han såklart inte.
Jag är kluven, lite sol och shopping med tjejerna hade varit så skönt men jag kan ju inte resa med alla fyra! Och nu känns det orättvist mot den äldsta att utesluta henne.
Alternativet är ju att ställa in men då blir ju dottern så besviken.
Blir det för orättvist mot de två yngsta?
De är för övrigt hos sin mamma under höstlovsveckan.