Dagis i 20h per dygn....
Svårt. Jag tror inte alls att det är bra för barnet. Jag tror det är skitdåligt. Samtidigt förstår jag en hel verksamhet inte kan anpassa sig efter en enskild människa men undrar väl om det verkligen skulle påverka de andra nattbarnen så mycket om hon lämnande något tidigare? Jag förstår också att hon måste vara i tid till sitt arbete, jobbar själv inom vården (psyk) och nej, det fungerar inte riktigt att komma och gå som man vill. Du kan inte jobba ikapp när du är ledig osv. Rapporter ska ges, nattpersonal vill hem. På morgonen är ofta arbetet extra tungt och att vara underbemannade ens en kvart känns verkligen på en redan underbemannad arbetsplats. Nu vet jag såklart inte vilken position hon har eller hur det ser ut på hennes arbetsplats men vill säga det till alla som inte förstår hur svårt det egentligen är att bara komma en kvart senare. Tänk utanför er egen lilla bubbla tänker jag.
Det är mycket vi inte vet så att skrika att hon är en dålig förälder gillar jag inte, själv tar vi ibland hand om några grannbarn när deras ensamstående mamma jobbar ob då här inte ens finns förskola/fritids så sent och ej på natten. I en perfekt värld hade jag gärna sett förskolor/fritids som hade öppet dygnet runt i alla kommuner och där man på något sätt kunde lösa det där tidig morgon.