Gravida med BF januari-mars 2016 i HELSINGBORG! Säg hej till mig! :-)
Bor strax utanför Helsingborg och är gravid dock har jag bf redan 13/11 :)
Alltid öppen för att träffa nytt folk :D
Bor strax utanför Helsingborg och är gravid dock har jag bf redan 13/11 :)
Alltid öppen för att träffa nytt folk :D
decemberlycka:
Jag vet! :) Tiden bara försvinner.
Har en son på 2 1/2 också och den här graviditeten har varit SÅ mycket lättare än den jag hade med honom så njuter för fullt även om det börjar bli lite tungt nu :)
Hur gammal är din bebis?
Swede: Välkommen :)
Decemberlycka: Då blir det rätt så lika mellanrum mellan våra barn :)
Sonen fyller 3 i februari.
Har din dotter en lillasyster eller lillebror? :)
Jag bor inte i Helsingborg längre utan i hus i Åstorp.
Bodde inne i centrala Helsingborg under ca 15 års tid däremot.
Bland annat på Handelsmansgatan och Wieselgrensgatan.
Var bor ni?
Grattis swede till bebisen :)
Varför valde ni att flytta till Helsingborg?
Vet vad du menar med det psykiska. Är en förälders lott med ständigt oro.
Då borde det snart vara dags för rul för din del :)
Vi ska på tul nu på onsdag och hoppas att allt ser bra ut.
Hur gamla är ni tjejer (om man får fråga :P)
Håller alla tummar och tår för er :)
Ni är ju förbi de mest kritiska veckorna så försök att hålla hoppet uppe.
Kul med någon i min egen ålder här. Är själv 35.
Ja, precis. TUL står för tillväxtultraljud och kolla bebisens tillväxt.
Min son var väldigt liten när han kom, vägde bara 2760 g, trots att han var överburen så de, och vi, ville kolla så att den här bebisen växer som den ska.
Bebisen mådde bra där inne idag.
Bra hjärtljud, bra flöde och bra mängd fostervatten.
Dock så är den ca 20% mindre än snittet och den kritiska gränsen går vid -22% så har fått en ny tid om 2 veckor för ännu en koll.
Jag mår över lag rätt bra faktiskt :)
Har lite foglossning och börjar känna mig lite tung och otymplig bara.
Den här graviditeten är avsevärt mycket lättare än den med sonen :)
Hur mår du själv?
Lite orolig är jag nog men inte jätte iom att den verkade må så bra där inne.
Tror inte att de gör annat än att hålla lite extra koll heller så länge allt ser bra ut.
Ev planerat snitt om jag förstått det rätt eftersom bebisen kan ha svårt att ta sig ut utan hjälp när den är så liten.
Sonen förlöstes med akutsnitt så känns ok om det skulle bli det igen iom att jag redan gått igenom det en gång redan och vet vad det handlar om.
Graviditeten med sonen var allt annat än bra.
Började med att jag var sängliggande ca 3 månader med extremt illamående, åt tabletter mot det den här grav. , sen fick jag hälsporre, RLS, begynande havndeskapsförgiftning, hotande förtidsbörd vilket resulterade i sängläge sista trimestern, så hemsk foglossning så jag släpade mig fram på kryckor 3 månader, fick karpal tunnel syndrom pga all vätska i kroppen.... Osv osv
Vägde dessutom betydligt mer då så var nog en bidragande faktor.
Vägde 108 kg på inskrivningen med sonen mot 60 kg på inskrivningen nu och är 160 cm kort.
Var nästan uppe i 130 kg i slutet av förra grav.
Beklagar alla dina missfall :(
Har själv "bara" gått igenom ett ma nu i december så vet hur ont det gör och hur nojjig man blir.
Blödde dessutom massor med STORA klumpar i början av denna graviditeten så var övertygad om att det var kört.
Har därför haft svårt att knyta an till bebisen och hela tiden kännt mig osäker på om det verkligen blir något.m
Visst var det tufft men samtidigt var det värt det i slutändan när jag höll min son i famnen.
Hade/har dessutom en helt underbar man som stöttade och hjälpte mig otroligt mycket :)
Den här graviditeten och den förra är som natt och dag vilket är både skönt och lite sorgligt på samma gång.
Inser ju vad jag "gick miste om" i graviditeten med sonen.
Gjorde en gbp i november -13 och sen har jag slitit som ett djur på gymmet samt ändrat mina kostvanor drastiskt.
Gick upp mycket i vikt efter ett trauma för ca 4 år sedan vilket ledde till bla ptsd och depressioner och till slut gick det överstyr.
Har gått upp ca 10 kg den här grav. än så länge och hoppas att det onte escalerar alltför mycket nu på slutet heller för jag vill inte hamna där jag var innan igen.
Har/ska ni göra kub? :)
Välkommen Vela :)
Tack swede :D
Ååhhh, en dag innan jag ska på mitt andra tul då.
Nervös inflr det?
Såg allt bra ut på kub?
Tyckte själv att det var lite nervöst att göra det men kändes ändå som en viktig sak för oss att göra.
Sen inför rul var jag om möjligt ännu mer nervös :O
Villl ju så gärna att allt ser bra ut!
Men med tanke på alla sparkar och det liv bebisen för i magen just nu är det en riktig fighter jag har därinne :)
Vela:
Usch, måste ha varit fruktansvärt för er :(
Skönt att du ka börja slappna av lite nu.
Har tagit längre tid än så för mig att våga hoppas men nu börjar det bli lite bättre.
Kanske på tiden iof med tanke på att jag snart är i v.35 :P
Swede:
Hur gick ditt rul idag? :)
Ingen fara swede :)
Vad skönt att höra att det såg bra ut idag!
Blir så glad för er skull :D
Kände inga fosterrörelser förrän i v.24-25 ungefär och det beror troligen på att jag har moderkakan i framkant.
Varför gick det inte att se allt?
Ja, imorgon kl 11.30 gör vi tul nr.2
Är också lite nervös faktiskt.
Är i v.35 nu så kan i stort sett ske när om :O
När som skulle det vara och sonen började skrika efter mig så hann inte skriva färdigt.
Är lite nervös inför fl eftersom den förra var så traumatisk men samtidigt är jag optimistisk och hoppas på en "revansch" den här gången :)
Kan ju inte göra så mycket mer än att ta det som det kommer :)
Har börjat få mer problem med foglossningen och myrkryp i benen på nätterna så jag inte kan sova samt att jag börjar känna mig rätt otymplig vid det här laget. :P
Börjar även få lite sammandragningar och bebisen har börjat borra sig neråt vilket kan göra rätt ont ibland men det är ändå bra :D
Var iväg halva em med sonen på en lekplats där vi hade picknick och mös plus att jag fortfarande kan knyta mina skor så jag är nöjd haha
Var där 11.30 :)
Det såg bra ut. Fortfarande liten (-20,9%) men eftersom den har växt och hjärtljud, flöde och fostervattenmängd är bra så gör de inget mer.
Bara om sf-måttet inte rör på sig som bm får boka upp en ny koll.
Jag vet :O
Är i v.34+5 idag så allt mellan 3-5 veckor kvar innan jag får snusa bebis.
Galet!
Ok, då förstår jag.
Får ta det som en chans att få se knytet igen :)
När ska ni dit?
Aha, det förklarar saken :)
Kommer inte riktigt ihåg vad själva förkortningen står för men det är, enkelt förklarat, hur stort avståndet mellan blygdbenet och livmoderns övre kant är (har jag för mig haha)
Brukar säga att det ska vara lika många cm som man är veckor dvs 33 cm i v. 33, 34 cm i v.34 osv
Mitt mått har stått still på 29,5 i minst 5 veckor nu men bebisen har ju uppenbarligen växt ändå :)
Kommer bara ha de vanliga kontrollerna varannan vecka just nu eftersom bebis mår bra.
Är en stark och livlig rackare därinne så jag är inte orolig...än...peppar peppar :P
Vet inte om det är en flicka eller pojke än.
Blir en överraskning :)
Vet ni?
Har alldeles för många namn som vi gillar just nu. :O
Är mest inne på äldre svenska namn i samma stil som sonens som heter Casper Folke.
Ni då?
Jag ska till bm på tisdag så verkar som om vi följer varandras besökstider rätt bra :D
Jag kan fortfarande känna oro och förstår vad du menar.
Trodde jag skulle känna mig lugnare efter RUL men icke.
Nu när jag känner sparkar varje dag har det lugnat sig lite däremot me är ju en förälders lott att oroa sig :P
Tycker också att de namnen är fina och är inga Kevin, Cassandra, Lova-Li, Texas osv människor utan betydligt mer åt äldre namn.
En smaksak helt enkelt :D
Är helt slut idag!
Igår em tog jag sonen med in till Helsingborg där vi hade lite fredagsmys bara vi två.
Åkte tåg in och sen gick vi och fikade, kollade affärer och var på en lekplats.
Var superdupermysigt men oj vad orken börjar sina nu ju längre gången man blir.
Tur att mannen körde inom stan efter jobb och hämtade oss.
Hade väl somnat på tåget hem annars :P
Funderar allvarligt på att försöka skaffa en bil till nu.
Kommer bli bökigt med två små barn och ingen bil när man ska någonstans sen och mannen behöver bilen i jobbet :/
Hej!
Hur går det för er här i tråden? :)
Ja, jag antar att den kan det :)
Är i v.37(36+4) idag så inte långt kvar i alla fall :)
Nope, vet inte vilken sort som rullar rundor därinne än. Ska bli spännande att se vem som tittar ut.
Böejar bli tungt nu. Svullnat upp rejält i kroppen, gått upp 4 kg sen i lördags bla, svårt att sova, ont lite överallt, myrkryp i benen osv men samtidigt inget jag inte klarar av.
Jämfört med när jag väntade Casper är detta a piece of cake :)
På tal om C så hade vi en tuff vecka förra veckan.
Hämtade honom i tisdags från förskolan då han var helt otröstlig och det visade sig att han hade en sprucken trumhinna :(
Tråkigt att ni inte såg något igår heller men får se det positiva i det hela.
Du får ju se din bebis var och varannan vecka nu och se hjärtat picka så fint därinne :)
Vilken vecka är du i nu?
Kram tillbaks
Ja, han hade verkligen jätteont den lille stackaren :(
Kom pang bom också och han sa att han inte hade ont när jag frågade.
Gick ju till dagis som vanligt och hade lekt och stojat där sen vid 10-tiden började han bara skrika helt okontrollerat och på em sprack trumhinnan.
Kände mig totalt hjälplös när jag inte kunde hjälpa honom :(
Mår rätt bra men har sedan i torsdags haft en konstig känsla i kroppen samt riktig molvärk i rygg, mage och ner i benen så något är på g.
Sen om det tar 2 dagar eller 5 veckor vet jag inte men funderar på att be bm om hon kan göra en koll när jag ska dit imorgon och se om det hänt något.
Har 18 dagar kvar till bf nu och hoppas innerligt att jag slipper gå över lika länge som med C.
Oj, redan v.22 :)
Tiden går snabbt!
Förutom illamående så kände jag mig inte gravid förrän jag typ var i tredje trimestern.
Började känna bebisen först i v.25 ca pga föreliggande moderkaka.
Fått tid för nytt rul?
Stooor kram
Hej tjejer!
Hur går det för er?
Själv födde jag en liten kille på 2520 g och 48 cm den 12/11 som fått namnet Tage :)
Var en superhäftig upplevelse och allt gick bra.