Gravida med BF januari-mars 2016 i HELSINGBORG! Säg hej till mig! :-)
Hej tråden! Får man hoppa in här? Är i v 16 o planerat BF i mars månad. Relativt nyinflyttad i stan. Skulle vara jättekul att följas åt :)
Hej tråden! Får man hoppa in här? Är i v 16 o planerat BF i mars månad. Relativt nyinflyttad i stan. Skulle vara jättekul att följas åt :)
Åh vilket härligt "gäng" :)
Vi har inga barn sen tidigare och efter många år av kämpande är jag äntligen gravid :) Mår bra i kroppen, men tycker det är jobbigt psykiskt. Vi har kämpat länge och jag är orolig att det inte ska gå hela vägen. Försöker att ta en dag i taget :)
Vi bor på norr i Helsingborg.
Hur mår ni andra?
Tack Anna, hoppas att det går hela vägen och blir en bebis i slutändan :) Vi flyttade hit för min sambo kommer från Hborg, o han ville hemåt.
Jag har RUL den 7 okt o är 41. Vi har kämpat i många år...
Vad kollar man på TUL? Att bebisen växer som den ska?
Tack för tumhållningen Anna. Hur gick det på TUL idag? Hoppas att allt såg bra ut och att bebis växer i den takt som den ska. Hur mår du för övrigt? November kommer med stormsteg
Anna, vad skönt att allt såg bra ut idag. Är du orolig över att bebis "ligger på gränsen"? Bra att du får komma på koll snart igen :) Skönt att höra att flöde mm såg bra ut :) Förstår att det börjar kännas tungt, du har ju inte lång tid kvar nu...
Fysiskt mår jag bra, men psykiskt är det jättejobbigt tycker jag. Försöker trycka bort de negativa tankarna. Orolig efter 5 missfall i rad...önskar bara att tiden ska gå fort.
På vilket sätt är den här graviditeten lättare än den med din son, Anna?
Anna, oj, vilken resa du gjort med sonen. Vilken graviditet! Då förstår jag att din nuvarande graviditet skiljer sig en hel del. Det måste ha varit jättetufft för dig!? Sängliggande, kryckor mm, mm...var fick du styrka ifrån? Är glad att denna graviditet verkar ha varit annorlunda och skonsammare.
Å vilken viktresa du gjort! Vad duktig du är! Vad gjorde du för att gå ner i vikt? Det är ju jättebra för hälsan och bra för graviditeten :) Själv har jag gått upp massor de senaste åren. Får ta tag i det senare!
Vela81, välkommen i tråden :) Vad kul med en till :) Hur mår du??
Anna, jag är imponerad av din "resa". Vad duktig du har varit och fortfarande är! Verkligen bra jobbat!
Jag har gjort KUB och nästa steg blir RUL den 7 oktober.
Förlåt att jag varit så urusel på att skriva/svara. Anna, det såg bra ut på KUB. Och idag på RUL fick vi se ett litet hjärta som pickade på. Helt fantastiskt att få se det. Jag har varit så orolig och nervös inför det här ultraljudet. Känner ingenting, så började fundera på om det verkligen fanns något levande där inne. Tyvärr kunde läkaren inte se så mycket mer idag, så jag har fått en ny tid till nytt försök nästa vecka. Men vi är så glada att vi fick se hjärtat picka idag. Puh...Då gör du ditt andra (?) TUL imorgon? Så spännande. Inte alls lång tid kvar för dig nu. Hur känns det? Är du nervös för förlossningen?? Mår du bra annars?
Vela, vilken tuff resa för er. Måste verkligen ha varit jobbigt både fysiskt och framför allt psykiskt. Så glad att höra att du blivit gravid igen! När har du BF? Du har kanske skrivit det redan?? Ett stort lycka till :)
Nu är det bara en halvtimme tills du ska göra TUL, Anna. Hoppas att det går bra! Redan i v 35!!! Härligt! Tror det kommer gå jättebra den här gången! Håller alla tummarna för det. Kan förstå om du börjar få foglossning och ont, det är ju dax när som helst :)
När vi gjorde RUL igår så låg bebe så väldigt långt ner, vilket tydligen gjorde det svårt att mäta de olika "kroppsdelarna". Gjorde först UL på magen, sen provade vi m VUL...men det blev ny tid för att mäta nästa vecka.
Håller tummarna för dig/er idag.
Stor kram
Ahhh, jag kör Greenwich Mean Time ;) Såg att jag var lite före i tiden...
3-5 veckor kvar! Så underbart!
Vad betyder sf? Är inte så bra på förkortningarna här. Bra att hon (?) följer kurvan o att det ser fint ut, även om hon ligger under den. Antar att de har koll på dig nu??
Jag tror det är nästa torsdag vi ska dit, men blev helt plötsligt osäker...undra om det blev bestämt tisdag ist? Hmm, jag får återkomma om det senare.
Har ni funderat på namn?
Vi vet inte heller om det är en pojke eller flicka. Jag har inte vågat att tänka så långt fram. Varit så orolig att det inte ska vara något liv alls...nu efter RUL ska jag försöka att vara mer positiv och försöka att ta in att jag faktiskt bär på ett liv.
Har inte funderat så mycket på namn. Än. Har inte vågat. Casper Folke är jättefina namn. Verkligen.
BM på tisdag! Spännande. Lycka till! Det är ju nedräkning för dig nu.
Anna, skönt att höra att det går framåt! Nu kan ju den lilla/e komma närsomhelst väl? Så spännande! Och ni vet fortfarande inte om det blir en pojke eller flicka? Hur mår du i kroppen, nu så här i slutet av graviditeten?
Jag var på RUL igår, mitt andra. Gick inte inte att se så bra den här gången heller, så fick en ny tid. Hjärtat slog fint iaf :)
Kram till er alla
Anna, sprucken trumhinna!!!! Å det måste ju ha gjort jätteont. Stackars liten! Hoppas att C har det bättre nu. Fy, kan inte ens föreställa mig hur ont han måste ha haft det, vet ju själv hur ont det gör att flyga när man är förkyld...och om då trumhinnan är sprucken :( Stackars liten...
Hur mår du? Nedräkning nu!! Snart får du snusa på bebis :) Är det tungt i kroppen? Önskar dig massor med lycka till!!
Jag går in i vecka 22 imorgon. Väntar på att jag ska känna någonting...
Massor med kramar :)