• tesslita

illamående sent i graviditeten?

fler som har råkat ut för att få tillbaks illamåendet senare i graviditeten?
    de senaste veckorna har varit hemska för mig.
    kräkts varje kväll och mått illa hela dagarna.

trots att jag fått lergigan comp utskrivet igen så hjälper det inte..
    känner just nu hur det lilla jag fått i mig idag sitter och åker hiss i min hals..
    usch kommer väl upp närsomhelst..
    mår så dåligt av detta..

som om man inte har nog med problem och smärtor nu ändå..

fler som råkat ut för detta?

/tesslita v30 (29+2)

• Svar på tråden illamående sent i graviditeten?
  • Glad och Gravid

ja illamåendet har kommit tillbaka för mej och får blodtrycksfall lite då och då och är jätteslö.. mår illa och känner mej svimfördig. tror att de är ganska vanligt att det kommer tillbaka och att man får sånna här "svimattacker" men du ska nog berätta för din bm ändå. själv mår jag så nu, tror jag ska lägga mej och sova en stund..

• Emelie 86

Mitt har med kommit tillbaka nu i vecka 31...maten stutsar upp å ner hela tiden...trodde jag hade haft mitt jobbiga illamående redan men jag fick visst lite till..hmmm

• Chicchi

Japp for mig har det gatt i perioder, forsta grav. spydde jag till v. 17, sedan vecka 21-22, sedan kom det tillbaka igen i slutet...

• ankizen

man kan må illa i slutet av graviditeten också.. de e för bebisen ligger å trycker på olika nerver å grejer i magen...
    ja åkte in för å kolla varför ja mådde så fruktansvärt illa å kände mig svimfärdig..
    va absolut ingen fara.. bara bebis som låg å klämde på lite grejer runt magen...

• Hildis

Jag mår illa nu i v38. Inte så att jag spyr, men känner mig inte på topp...

• mcQ

det har aldrig försvunnit :( är i v 31 nu och tror nog inte det kommer försvinna heller

• Supermummy

Jag känner mig bakfull från och till (har gjort det i en vecka nu) vagt illamående och tung i huvudet. Har haft en tempereraturstegning från 36,6 till 37,7 till och från också. Vad kan detta vara?

Jag ska ringa mödravården i morgon, är livrädd för Toxoplasmos!

• tesslita

supermummy: det är inte så att du kanske har havandeskapsförgiftning på gång?
    har hört att det som du beskrivit kan vara tecken på det..

hoppas du får tag i dom på mvc snarast.
    du borde kolla det.

*kramar om*

• Cinnalinna

Det har kommit tillbaka för mig också, kraftigt illamående tidigt på morgonen så att jag tror jag ska kräkas i sängen. Men det försvinner om jag dricker eller äter något (till skillnad från förut haha)

• Supermummy

Jo jag har lyckats få tag i dom på MVC nu, väntar på att min BM ska ringa mig under dagen...

• enilorac

Jag har också fått tillbaka illamåendet, eller (fått det för första gången nu sent i graviditeten). Enligt BM kan det bero på att livmodern nu är så stor att den trycker hårt upp mot lungerna och in under revbenen och att det kan orsaka illamående.

Kram C

Svar på tråden illamående sent i graviditeten?