Inlägg från: Anonym (Bra :)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bra :))

Julia Caesar avslöjad!

Konstigt att man inte som journalist kan stå för de "sanningar" man sprider.

Anonym (jessica) skrev 2015-09-02 21:23:45 följande:
    Jag tyckte att tonen var väldigt obehaglig bara. Gillar inte hur journalistiken har blivit. Känns inte alls som den media jag är van.
    Då ska du kanske läsa något som denna kvinna skrivit.

Där kan man snacka om att vara hård i tonen. 
    Anonym (Illa) skrev 2015-09-02 17:36:30 följande:
    Före detta journalist, stor skillnad.
    Du kanske också vill bli röjd med identitet?

Hamrud har både foto, hemadress och mobilnummer outat i ett annat forum.
    Dock inte av mig men jag stöder den som gjort sig besväret.
    Detta hoppas jag att hon får ångra.

Julia Caesar har inte begått något brott.
    Julia Caesar, en erfaren journalist och författare,

Så presenteras hon på Aktualia, där hennes krönikor finns att läsa.

Anonym (jessica) skrev 2015-09-02 22:25:25 följande:
    Men det tycker jag inte spelar så stor roll
    Och jag vill inte att man ska börja använda sjukdomar som ett slagträ mot sina motståndare. Det kan såra andra. Det är inget fel med att vara sjukpensionär.
    Ibland känns det som att media har tappat bort sig själva helt och glömt de gamla värderingarna. T ex läser jag ofta nuförtiden att journalister skriver öppet att de som röstar SD enbart är så dumma att de gör det för de är lågutbildade.
    Då blir jag så ledsen när de resonerar så. Det är inget fel i att vara lågutbildad, det var lågutbildade som byggde det här landet. Jag tycker inte man ska använda sånt för att bekämpa SD, blir en så tråkig värld då. Känns som i USA där det enda som räknas är hur mycket kan tjänar och vilka examen man har.
    Du tycker inte det spelar så stor vad hon skriver. Konstigt, du tycker ju tydligen det är viktigt vad andra skriver.

Men så är det, rasisterna kan skriva vad de vill, men när de avslöjas så ska det daltas med dom. 
    Anonym (jessica) skrev 2015-09-02 22:34:22 följande:
    Självklart tycker jag det är viktigare vad folk på Dagens nyheter som är en del av etablerad media som jag har läst dagligen i 30 år skriver än vad någon obskyr bloggare som jag aldrig har hört talas om skriver. Jag har inget intresse av Julia Ceasar och hon är inte en del av media enligt mig så henne bryr jag mig inte om. Hon står inte på den goda sidan. Men när den goda sidan som jag bryr mig om börjar uppföra sig obehagligt då reagerar jag.
    Så god media ska inte få ifrågasätta rasister och vad  de skriver?

Ser du inte dubbelmoralen med att hon själv lever på bidrag samtidigt som hon ifrågasätter andra som gör det? Vad ska media tassa kring henne?

Seriös media ska vara undersökande, inte mesig. Seriös  media ska ifrågasätta, inte krypa de onda, inte låta de stå oemotsagda.
    Sockervaddspinnen skrev 2015-09-02 22:36:29 följande:
    Fast det är skillnad att skriva på ett forum (som relativt få söker sig till), mot att skriva ut det i en tidning (som de allra flesta läser, antingen i pappersformat eller via nätet).
    Så media ska inte få skriva  om henne, nu när hon blivit avslöjad?

Konstigt, det  gnälls över att media mörkar, men när rasisterna avslöjas, då ska det mörkas.
    Anonym (jessica) skrev 2015-09-02 22:53:51 följande:
    Jag bryr mig inte om hur mycket dubbelmoral det är.
    Jag tycker inte att det är medias roll att vara undersökande på det sättet, att granska enskilda obetydliga människor sådär. Det är så vulgärt. Förstår inte riktigt varför tidningar som Dagens nyheter intresserar sig för vad som skrivs på små bloggar.
    Börjar kännas mer och mer som engelska tabloider som enligt mig är extremt obehagliga. Jag vill inte ha det så i Sverige.
    Nej, det är väl bättre att låta rasisterna härja fritt.

Jag tycker det är viktigt att få fram vad rasisterna har för agenda, vi har ju trots allt ett parti i riksdagen som har sitt ursprung i BSS.

Kan ju undra varför du inte vill att det kommer fram. 
    Anonym (jessica) skrev 2015-09-02 23:15:37 följande:
    Jag ser det inte riktigt som ett problem att någon gammal tant skriver texter på någon obskyr blogg som ingen läser.
    Du ser inte problemet. Betyder det att det inte finns ett problem?

Resonerar du på samma sätt om Anders Breivik? Vad det också ointressant, det han skrev, eftersom han var okänd för alla  innan han började mörda? Ska vi bara reagera när något händer?

Du verkar inte förstå hur mycket som sprids på nätet, hur nätet används för att locka folk till olika saker. Klart media ska bevaka de andra medier skriver på nätet.

Har du helt missat att vi har en debatt i Sverige just nu som handlar om invandring, tiggare osv? Att det sprids lögner på nätet? Att det hotas på nätet?
    Barn mobbas på nätet. Klart vi ska bevaka det som händer på nätet.
    kenneth768768 skrev 2015-09-02 23:41:49 följande:
    Hm, hur menar du att avslöjandet av Julia Cesar kan stoppa nästa Breivik?

Är det Julia Cesar som är kandidat att bli en Breivik?
    Hur läser du, egentligen?
    kenneth768768 skrev 2015-09-02 23:54:44 följande:
    Jag försöker förstå vad du menar om kopplingen mellan Julia Cesar och Breivik?

Du skrev "Resonerar du på samma sätt om Anders Breivik? Vad det också ointressant, det han skrev, eftersom han var okänd för alla  innan han började mörda? Ska vi bara reagera när något händer?"

Menar du att man måste reagera innan nånting händer, på t.ex Julia Cesars bloggande, för att öka chanserna att stoppa nästa Breivik?
    Breivik var ett exempel på någon som också var väldigt aktiv på nätet, och där det gick snett. 

Jag tror inte att JC kommer att mörda folk, men däremot bidrar hon till och sprider själv mycket hat och lögner om invandringen, och på så sätt piskar upp hatet i samhället. Självklart måste vi reagera på detta. Dessutom har hon publicerat journalisternas namn och telefonnummer/adresser på nätet, och de har redan fått ta emot dödshot. 

Ett annat exempel är ju barn som mobbar andra barn på nätet. Är det också oskyldigt, inget media behöver rapportera om? Jag menar okända barn som är taskiga, vem läser det? Och ändå så tar barn livet av sig pga detta.
    Anonym (jessica) skrev 2015-09-03 00:14:00 följande:
    Men om okända barn är taskiga mot andra barn så polisanmäler man väl det? Inte skriver artiklar i tidningen om det? Om Kalle mobbar Mia så skriver inte tidningen en artikel om Kalle där man publicerar bilder och information om honom. Det vore ju helknasigt. Att ta hand om problem på internet är polisens sak, inte journalisters.
    Så allt som polisen tar hand om ska inte rapporteras i media, eller vad menar du?

Du förstår nog inte vad media har för  roll. De rapporter om vad som händer i samhället. Ska tidningarna inte berätta om matfusk i affärerna, bara för att det är polisen som utreder fusket? Ska de inte berätta om politiker som fuskar, för att polisen utreder? Ska de inte skriva om höjdarna i Saab som är åtalade, för att det är ett polisärende?

Vad blir kvar? Sport, Let´s dance och väder.

Självklart ska media skriva om saker som angår oss alla, såsom mobbing på nätet, eller hur rasisterna sprider lögner på nätet. 

Anonym (jessica) skrev 2015-09-03 00:14:00 följande:
    Men om okända barn är taskiga mot andra barn så polisanmäler man väl det? Inte skriver artiklar i tidningen om det? Om Kalle mobbar Mia så skriver inte tidningen en artikel om Kalle där man publicerar bilder och information om honom. Det vore ju helknasigt. Att ta hand om problem på internet är polisens sak, inte journalisters.
    Varför tror du att det inte är polisanmält, förresten? 
Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!