• Iarwain

Julia Caesar avslöjad!

Bra att hon är "avslöjad" däremot är hennes specifika identitet oväsentlig, däremot är hennes bakgrund väldigt intressant för diskussionen.

Hon har utgett sig för att vara något som inte helt överensstämmer med verkligheten.
    Hon är själv något, en bidragstagare, som hon har gått hårt åt i andra sammanhang.

Det skrivs i denna tråd om att man ska låta polisen ta hand om olagligheter och media ska låta annat vara. Det är ju rena tokigheter.
    Det finns en väldigt stor gråzon, allt som är lagligt är inte önskvärt i ett humant samhälle.

Hon är helt enkelt en tokstolle som försöker bekräfta sig själv genom att hata andra.

• Iarwain
    Alessia skrev 2015-09-03 11:50:05 följande:

Känner inte till denna Julia, men har läst om "avslöjandet" och synpunkter på hennes krönikor i dags- och kvällspress. Hon borde ha skrivit under eget namn, men sina åsikter har hon full rätt till och och att tysta en människas åsikter i Sverige (censur alltså) är ett brott mot yttrandefriheten och tryckfrihetsförordningen.

Det är minst sagt skrämmande att läsa Peter Wolodarskis våta dröm att lagföra de som på webben driver sajter som har en annan politisk  åsikt än den han och hans gelikar i medievärlden står för. Även Pressombudsmannen är inne på samma linje. SKRÄMMANDE!  Så startar vägen mot förtryck och enpartikultur. Exempel finns världen över. Ett sunt samhälle tillåter fri debatt! Argument ska bemötas med motargument, inte nedsläckningar och hot.

Journalister och politiker måste ta till sig att stora delar av Sveriges befolkning inte delar förd politik bl a i flykting-, tiggar- integrationsfrågan utan vill ha annan ordning och det är av allt att döma inte ordningen att människor på flykt för sina liv ska lämnas utan hjälp utan en fråga om hur hjälpen ska ges.  Dessutom kommer i allt större antal - och det verkar vara belagt från flera håll - ekonomiska flyktingar från bl Balkan. De behöver inte skydd, men blandar sig i flyktingströmmen. Hur landets resurser ska användas i flykting- och integrationsfrågan är sannerligen en demokratifråga och den måste upp på agendan och behandlas öppet och sakligt, annars lägger man vägen fri för krafter både till höger och vänster som är verkligt mörka och samhällsfarliga.

Hon har rätt till sina åsikter, hon har rätt att sprida sina åsikter. Detta är inte fråga om censur, hon kan fortsätta att sprida sina åsikter och gör det dessutom.

Peter W. vill inte lagföra de sajter som har en annan politiskt åsikt. Han vill se till att de som ägnar sig åt förtal och hets mot folkgrupp lagförs.
    Vilken lag menar du att Peter W. hävdar ska användas till att lagföra avvikande åsikter?

Jag håller med om att resursfördelning är en demokratifråga, den ska lösas genom demokratiska medel, inte genom anonym hatpropaganda.
  • Iarwain
    tobbe01 skrev 2015-09-03 12:30:23 följande:
    PRECIS! Önskar jag skrivit det själv!

Vad anser du vara så precist med detta inlägg?

Anser du att det är censur att ta ut trollen i ljuset?
    Är inte det att förminska riktig censur?

Har du också gått på lögnerna att Peter W. vill lagföra de med andra åsikter?
    När han egentligen vill att man ska i större utsträckning lagföra för de lagbrott som begås idag, som förtal och hets mot folkgrupp?

• Iarwain
    Alessia skrev 2015-09-03 13:35:48 följande:
    I detta land finns inga - absolut inga - som har en så hycklande och lagstridig syn på medborgerliga friheter, rättigheter  OCH skyldigheter som journalistkåren eller ska vi kalla yrkesgruppen agendajobbare, för det är inte längre fråga om att rapportera, utveckla, resonera, argumentera.Det är i stort sett bara snyft- och hotrapportering som gäller. Yrkeskåren är helt outstanding i sitt självförhärligande och sin blinda tro på att de kan styra folks uppfattningar än hit än dit. Dessutom är flertalet av dem fega på riktigt och sneglar ängsligt på varandras twitterkonton innan de skriver något.
    Inte längre news utan bara views. Korrekt nyhetsrapportering finns inte längre i Sverige. För det vänder jag mig till tysk och fransk press.
    ... och vad har detta med saken att göra, menar du?
  • Iarwain
    Lucky76 skrev 2015-09-03 16:33:39 följande:
    Ring du då!
    Ett annat sätt kan vara att du skickar PM, till mig, med vad din mormor och morfar heter/hette.
    Lätt att ta reda på om man vet hur, men tar lite tid.
  • Iarwain

Efter lite efterforskning håller jag det som troligt att Lucky76 verkligen är den hon säger sig vara.
    Det är starkt att stå för sina åsikter utan detta skydd av anonymitet, något som jag själv inte kan stoltsera med. (även om det inte skulle ta mer än ett par timmar att hitta mig om man ville och har lite kunskap)
    Tillbaks till sak...

Jag tror dock inte att jag håller med Lucky76 i sakfrågan.
    Anonymitet på nätet är ingen lagstadgad rätt, att nättroll hängs ut har jag inga som helst moraliska problem med.
    Jag klassar "JC" som ett nättroll då hon verkar ha "spytt galla" över politiker, journalister och andra under anonymitetens skydd.

Att det är en etablerad tidning, som i detta fall, väljer att "lyfta på skynket" är jag mer tveksam till. Det borde kunnat ha skötts på annat sätt.
    Som jag skrev i mitt inledande inlägg, exakt person är inte så intressant, däremot hennes verkliga bakgrund, då denna är något hon använder sig av för att få trovärdighet.

Personligen hade jag inte hört talas om denna person tidigare, varken under pseudonym eller verkligt namn. Jag har gjort stickprov i hennes bloggalster, sedan jag läste om henne.

Svar på tråden Julia Caesar avslöjad!