• annananonym

Tycker du om ditt/dina bonusbarn?

Ja jag älskar mina bonusungar. Båda är dock myndiga nu, men har alltid tyckt otroligt mycket om dem. Helt underbara barn.  Hjärta

Måste vara otroligt jobbigt för dig ts att ha en sån enorm svartsjuka för att din sambo har älskat en annan kvinna.
    Det bör rimligtvis varit slut mellan dom några år nu så din svartsjuka kanske släpper snart?!

• annananonym

I ditt fall ts föreslår jag att ni lever som särbos till barnen är vuxna och utflygna, det vore det bästa för er alla! Lycka till!

• annananonym
    Anonym (Det är ju min sambo jag vill leva med, inte hans unge!) skrev 2015-09-03 20:07:49 följande:

Nej han har inga diagnoser själv.

Mamman missbrukade droger/rec.belagda preparat genom hela grav o även efter. Sonen föddes med svår abstinens o dom fick ligga kvar några dagar extra. Mamman har diagnoser som borderline, HSP, ADHD OCH ADD?! Säger hon iaf...

Pappan lämnade relationen när pojken var ca 15 mån då mamman gick ner sig i missbruk. Han tog då sonen o anmälde mamman, ansökte om ensam vårdnad men fick avslag då knarkare kan vara väldigt manipulativa o hon gjorde ett gott intryck på soc. Ända sedan jag o min sambo träffades har hon försökt sabba mellan oss.

Så ja, lite bitter är jag väl för att han haft ett förflutet med henne o klev på'na utan att skydda sig. Tycker sjukt synd om pojken egentligen!!!

Känns mer märkligt att han klivit på dig, om han nu har det?

Tur iaf att ni inte avlat några ungar....än...
  • annananonym
    MammAmma skrev 2015-09-04 08:46:31 följande:
    DET är det väl knappast någon som tycker eller kräver att du ska göra heller (mer än karln då kanske). Synd att du inte såg innan du gick ihop med honom att han är en ointresserad och oengagerad pappa.

Å andra sidan är det väl ganska enkelt att bara lämna karln om han nu inte uppfyller kraven man själv har.
  • annananonym
    MammAmma skrev 2015-09-04 08:46:31 följande:
    DET är det väl knappast någon som tycker eller kräver att du ska göra heller (mer än karln då kanske). Synd att du inte såg innan du gick ihop med honom att han är en ointresserad och oengagerad pappa.

Å andra sidan är det väl ganska enkelt att bara lämna karln om han nu inte uppfyller kraven man själv har.
  • annananonym
    Anonym (Suglut) skrev 2015-09-04 11:06:16 följande:

Nej för fasiken!!!! Står ut enbart på grund av vårt gemensamma älskade barn. Räknar ner till hen inte kommer på umgänge mer.

Ganska övertygad om att barnet känner detsamma om dig, men hoppas troligen på att pappa får upp ögonen snart och kastar ut dig!

Förstår inte hur såna som du fungerar i hjärnan, VARFÖR skaffar man en unge när man inte går ihop med familjen som redan finns?
  • annananonym
    Anonym (...) skrev 2015-09-04 13:30:24 följande:

Jag hanterar det genom att räkna dagarna tills hemorojden flyttar, vilket är nära nu. Sen ser jag framemot att slippa träffa fanskapet så mycket som möjligt. Och jag har lärt mig läxan. ALDRIG MER EN MAN MED BARN!!!

Bra att du lärt dig!

Förhoppningsvis åker Du ut först. Det är du som inkräktaren i deras familj!
  • annananonym
    Ess skrev 2015-09-04 17:47:20 följande:

Du är väldigt glad för att svänga dig med, -bli utslängd, -kastas ut osv.

Varför ska någon kastas ut?

Det finns även föräldrar som faktiskt har förmågan att se sina barn med en utomståendes ögon, och inse att som utomstående så kan man ha väldigt svårt att tycka om barnet. Alla blundar inte för deras fel och brister, utan tycker att om man bemöter varann med normal artighet i vardagen så räcker det.

Kallar man sin partners barn so man bor med och som tillhör familjen för hemoröjd och fanskap så SKA man slängas ut!
  • annananonym
    Anonym (äntligen fri) skrev 2015-09-05 08:55:04 följande:

Jag har dessutom den stora turen att makens dotter numera bor och jobbar i Marocko och kommer bara hem två gånger om året.

Wow en riktig globetrotter ....för typ en kvart sen bodde hon i Tyskland
  • annananonym
    Anonym (Kklll) skrev 2015-09-04 21:57:35 följande:

Min sambo har en son på 3,5 år, tyvärr sätter hans psykopat morsa stopp för umgänget(hon har full vårdnad) med sina dåliga undanflykter. därav lite svårt att svara på då vi inte träffar honom så ofta och det känns mer som att vi "passar" honom när han är hos oss. Jag tycker väldigt mycket om grabben men då jag inte har egna barn än(väntar första just nu) så är det svårt att svara på om jag skulle älska honom som mitt egna, men jag tror det. Om hans jävla mamma slutar med sina dumheter nån gång och låter oss vara familj varannan vecka tror jag absolut att jag skulle behandla honom som mitt egna barn.

Med tanke på dina attitydproblem mot barnets mamma kan man förstå att hon inte vill lämna sitt barn hos er.

Kanske din sambo kan träffa sitt barn hemma hos mamman istället utan dig?!
  • annananonym
    Anonym (dita) skrev 2015-09-05 14:32:28 följande:

Jag tycker inte om frågan. Jag vill inte ta ställning till om jag ev älskar, hatar, tycker om, inte tycker om. Jag tycker det ska gå väldigt långt för att inte tycka om en person. Jag tycker det handlar om vad som funkar eller att det är jädrigt jobbigt. Just nu är relationen ansträngd efter ett påtvingat heltidsboende under en tid när det borde vart vi som skulle haft mer avlastning istället för att ta hand om henoms mammas ålderskris. Andras barn är alltid knepiga att hantera, mina barn är under mitt fulla ansvar och jag får så mycket tillbaka. Att bo ihop med annans barn är extra knepigt, ett barn som ser mig som ett hinder, inte som slumpmässigt barn på lekplats som går hem med mamma eller pappan sen efter nån timme.

Då kanske särbo kan vara ett alternativ så länge henom (? Suck) bor hemma med sin pappa?!
  • annananonym
    Anonym (dita) skrev 2015-09-05 16:11:54 följande:

Både ja och nej. Vad suckar du för?

För att "henom" låter så dumt!

Men bra om ni separerar, helt rätt beslut!
  • annananonym
    Anonym (dita) skrev 2015-09-05 16:11:54 följande:

Både ja och nej. Vad suckar du för?

Varför ser barnet dig som ett hinder? Vad är det du gör?
  • annananonym
    Anonym (dita) skrev 2015-09-05 16:30:00 följande:

Du låter dum. Helt korkad faktiskt. Du vet alltså inte hur man böjer "hen". Du borde gå en utbildning. Läs vilken kurs som helst, du kanske mår bättre då. Lycka till.

Suck, jag tycker såklart ordet "hen" är lika fult det!
  • annananonym
    Anonym (dita) skrev 2015-09-05 16:37:14 följande:

Det fattar du väl att vad jag än gör, bara att jag finns, vilken unge vill inte ha sin förälder för sig själv?! Varje barns dilemma. (Suck.) (För att du ställer en så korkad fråga.)

Nej, alla barn tycker inte så och vill inte ha föräldern för sig själv. Mina bonusar tycker jag är en tillgång och ett stort plus i deras liv!

Dom skulle bli mycket ledsna om jag flyttade, men så tycker vi om/älskar varandra hela familjen.

Därav undrade jag vad du har gjort mot din mans barn, men det var tydligen för känsligt att svara på!

Btw mår jag jättebra och är högutbildad.

Flytta därifrån så kommer förhoppningsvis både du, mannen och barnet må bra igen
  • annananonym
    Anonym (dita) skrev 2015-09-05 17:21:43 följande:

Jag tror inte ord på vad du säger. Jag tror inte för en sekund att du mår bra. Suckar åt användningen av hen. Talar om för mig att man och barn mår bäst av att jag flyttar. Och att alla älskar dig. Jomenvisst.

Ha ha, har aldrig skrivit att alla älskar mig. Bara att vi i familjen älskar varandra, är det konstigt i din värld?

Läsförståelse vore trevligt!

Ja du skrev ju själv att det kanske vore bra att vara särbo istället? Du skrev: "både JA och nej"

Så varför inte prova? Ni kanske alla mår bättre av det?
  • annananonym
    Anonym (Tyvärr inte) skrev 2015-10-31 08:44:49 följande:

Tyvärr är det inget bonus utan snararevett straff. Jag avskyr mitt plastbarn.

Vilken tur då att du bara kan lämna förhållandet och ni aldrig mer behöver ses

Värre för ditt "plastbarn" som tyvärr inte har det valet utan blir påtvingad dig i X antal år
  • annananonym
    Anonym (orolig mamma) skrev 2015-10-31 20:36:54 följande:

barn kan välja var de ska bo. det gäller bara att lyssna på dem och vara lyhörd.  

Nja, föräldrar har rätt till umgänge så en förälder kan inte utestänga den andra.

Dessutom är barn lojala och älskar oftast båda sina föräldrar.

Män som är förblindade av "kärlek" till vidriga styvhäxor ser tyvärr inte hur mkt skada deras barn tar innan det är försent.

Tragiskt!
Svar på tråden Tycker du om ditt/dina bonusbarn?