Tycker du om ditt/dina bonusbarn?
Nej, tycker inte om dem.
Vi pratar lite neutralt när vi träffas.
När dom kom på umgänge så var det självklart att pappan tog hand om både dem och hushållsarbetet, även matinköp under vistelsen.
Nej, tycker inte om dem.
Vi pratar lite neutralt när vi träffas.
När dom kom på umgänge så var det självklart att pappan tog hand om både dem och hushållsarbetet, även matinköp under vistelsen.
Jag blir så jävla provocerad av vuxna människor som tycker att deras känslor är viktigare än barnens välmående.
Barnet kan inte välja sin familj, barnet tvingas leva i en familj där den inte är omtyckt. Du kan låtsas som att det inte märks men du vet att barnet märker det.
Föreställ dig att ditt barn levde med någon som dig, känns det bra i hjärtat?
Och då vill inte min son, och nej för då påverkas min son, och då vill självklart inte min son....., min son, min son och miiiiin soooooon.....osv, du tycker inte själv att du är lite mer än lovligt orättvis i det hela om du läser igenom dina inlägg?
Tycker faktiskt inte det att det är det minsta konstigt att han bär sig åt så mot dig och diiiiiiin soooooooon..... Och ditt sätt att behandla honom är förmodligen största anledningen till varför han "mobbar" din lilla prins....
Alla kan inte älska sina bonusar. Det köper jag men att exkludera på det sättet Ts gör tycker jag är fel. Följer inte hennes sambo med så får inte bonus hänga med och om hennes sambo inte har lust att leka med sin unge så blir det synd om denne för att inte hon kan tänka sig att leka med bonus någon gång.
Att ha en sådan uppdelning är helt vansinnigt för hennes bonus skull. En pappa som inte verkar bry sig direkt och en styvmor som exkluderar. Jag kan inte tvinga någon att tycka om sin bonus men jag tycker om min bonus som jag har på heltid.
Varför är det alltid bonus/styvmammor som klagar sig fördärvade över partners barn sedan tidigare förhållande. Man hör aldrig män klaga. Jag säger som så många andra: ni hade inte behövt inleda ett förhållande och än mindre bli sambo med en man som har barn sedan tidigare om ni inte accepterar det faktum att de finns till. Lever man tillsammans är man en familj där man ska samarbeta och där alla är lika mycket värda.