Inlägg från: minnaaa |Visa alla inlägg
  • minnaaa

Aprilbebis 2016

Jag plussade den 21 aug. Bf 23 april 2016!???? Är 20 år gammal. V8 nu. Alla skriver om sitt illamående och kräkningar. Äre bara jag som inte mår så illa?! ????

• minnaaa

Jag plussade den 21 aug. Bf 23 april 2016 :) Är 20 år gammal. V8 nu. Alla skriver om illamående och kräkningar. Äre bara jag som inte mår så illa?! :)

• minnaaa

Absolut är jag glad och tacksam. Känner klart av illamåendet lite grann ibland, men inget jag ska klaga på när man jämför med er andra! Jag brukar inte ha några som helst problem på morgonen, utan det kommer efter lunch/framåt kvällen isåfall.. Hoppas det håller sig så!! :)

• minnaaa

Ångrar min "kaxighet" ang illamående här nu då det blev värre minuten efter ja skrev det där typ :D Lider med er alla som mår illa, det är hemskt jobbigt! Särskilt när man vet att man ska iväg till jobbet och det!
    Fick råd av barnmorskan om några tuggummi man kan köpa på apoteket. Får prova det! :)

• minnaaa

Hörni, när ska man börja med mammakläder? Känns så tidigt redan nu, i v9, men byxorna spänner ju! :O
    Vet ni om risken för missfall är lika stor i v9 som i t.ex v6? Eller är det "lite" säkrare nu iaf? Känns overkligt att man är gravid!

• minnaaa

Tack för era svar, hörni! Får ta och köpa lite mamma kläder då, haha :D
    Sen hade ja en fråga till! Man ska ju inte lyfta och bära osv när man är gravid. Men jag fattar inte! Jag måste ju bära ner tvätten i tvättstugan, jag måste ju bära dom tunga matkassorna, och min sambos 3åring! +att jag är undersköterska och där äre mycket drag, lyft och slit. Det går ju inte att undvika! Hur farligt är det egentligen?:)

Svar på tråden Aprilbebis 2016