Aprilbebis 2016
Jag hoppar också in här. Bf ca 20/4. Illamåendet slog till på riktigt i helgen. Blä!
Jag hoppar också in här. Bf ca 20/4. Illamåendet slog till på riktigt i helgen. Blä!
Usch och fy idag gick mitt illamående upp till en ny nivå. Kräktes upp både första och andra frukosten. Sen har illamåendet inte släppt på hela dagen även om jag inte kräkts mer så hänger kräkningarna i halsen hela tiden. Jag har lite panik.
Jag förstår dig. Det tar timmar för mig på morgonen. När jag väl lyckas komma upp så är det knappt att vätska stannar. Ett glas (2 dl) nyponsoppa tar en halvtimme att få i sig om jag ska undvika att spy. Sen får jag fortsätta så tills jag känner att jag klarar av att äta smörgåsrån. Efter det så blir det flingor. Men hela den proceduren tar timmar. När klockan är 13.30 så är det dags att gå till jobbet och då är jag fortfarande inte helt okej utan fortsätter på samma sätt. Det är ett helvete detta. Jag är glad att jag lyckats byta mitt morgonskift till kväll annars hade det aldrig gått. Problemet jag har nu istället är att jag knappt orkar hålla mig vaken.
Vad jobbigt mef blödningar och att inte få någon koll. Är din barnmorska tillbaka imorgon så du kan boka hos henne? Alla privata gynekologer har möjlighet att göra vaginala ultraljud. Om du bor i Stockholm är det bara att ringa och boka en tid. Det brukar dock vara svårt att få tid snabbt.
Jag har tagit tag i illamåendet. Jag har köpt seaband, ingefära, nudlar, mariekex och polkagrisar. Så nu hoppas jag att illamåendet ska vara hanterbart.
Vul idag visade en liten krabat på 2,4 cm med ett starkt pickande hjärta. Då är det ok att må illa. :)
Jag är i vecka 8+5 eller 9+0 som gynekologen daterade mig till idag enligt mått. Det är ju nästan samma. Jag är inte exakt säker på när ägget lossnade.
Jag skulle ha inskrivning idag men igår ringde jag och bokade om. Pga illamående som aldrig släpper har jag åkt hem till mamma och pappa för att få hjälp med dottern. Jag kräks varje morgon och sen står illamåendet uppe i halsen hela dagen. Det är verkligen psykiskt påfrestande att det inte släpper. Jag börjar känna mig deppig. :(
Usch vad jobbigt äter du några tabletter mot illamåendet?
Wiesz så otroligt tråkigt. Hoppas ni snart blir gravida igen. :(