Inlägg från: becka1989 |Visa alla inlägg
  • becka1989

Aprilbebis 2016

Hej alla

Har bf den 18 april som det ser ut nu. Har inskrivningen den 22 är i vecka 8 nu snart vecka 9.

Varit sjukskriven i en vecka nu har en vecka till iallafall jag behöver. Har just nu mått bra i två dagar woho känner glädje komma tillbaka igen har legat i sängen 1vecka och spytt dygnet runt så skönt att inte gjort det på två dagar nu peppar peppar. Äter dock medicin som ska provas utan senare måste ju kunna jobba :)

Hur mår ni andra ?

Hur gamla är ni?

Vart ifrån kommer ni?

Själv är man 26 första barnet mannen är 25 oxå första barnet bor i Eskilstuna

• becka1989

Känner mig väldigt nöjd med att få i mig frukost och allt vad jag äter utan att det kommer upp igen. Lärt mig att ta min tablett på morgonen innan jag kliver upp äter några kex och vindruvor och tar ett glas juice och tabletten sen ligger jag kvar i sängen i 10-15min innan jag går upp mår då mycket bättre dock känns det som att jag ska spy när jag hickar eller hostar jobbigt men tvingar mig att inte spy haha.

Får frukost på sängen av sambon varje helg haha skönt att slippa kliva upp och ner igen. Blir värre nästa helg då jag ska börja jobba igen på onsdag-söndag börjar då 6 på lördagen vilket är väldigt jobbigt.

Men men bara att köra på som vanligt.

Igår drömde jag om mat helt sjuk dröm. Köttgryta var det tydligen en av mina favoriter helt klart,idag ska jag göra fläskfilé och klyftpotatis får se hur det går med att äta kött har hört många som mått dåligt av det och några som kan äta kött varje dag blir intressant, älskar ju kött annars skulle kunna äta det varje dag men nu har jag inte ätit sånt på väldigt länge hoppas på det bästa

• becka1989

Lergigan comp men finns en som man kan kombinera med den också ifall lergigan comp inte skulle funka. Och aa självklart mot illamående.

Fick sån jäkla halsbränna en timme innan maten så illa att jag kräktes kändes som jag kräktes eld brände så jäkligt i halsen. Men tog tabletter mot halsbränna och det försvann snabbt. maten fick jag i mig dock inte så mycket jag hade hoppats men så jag blev mätt iallafall.

Så svårt att äta med, har haft illamående hela dagen skulle äta lunch men fixa det inte så la mig på soffan och somna direkt vaknade 2timmar senare då var jag bra igen. Nu sitter jag och äter morötter och gurka och dipp haha.

• becka1989

Haha du får väl ringa gynmottagningen eller din bm och se om du kan få tabletter mot illamåendet. Det tog mig 3dagar innan jag blev av med mitt illamående. Haha

• becka1989

Idag är en sån här ligga kvar i sängen dag, mår skit och får knappt i mig något. För varje hicka,hostig,nysning håller jag på och spyr. Ända jag fått i mig idag är en liten yoghurt en apelsin och lite vindruvor men är ju sååå hungrig att jag mår ännu sämre av det :( idag är en riktigt piss dag ligger i soffan och kollar på skit på tv och hoppas illamåendet ska ge sig snart så jag kan försöka få i mig något iallafall. Är sjukskriven till fredag ska det fortsätta såhär så blir jag nog hemma tills fredag. Måste ringa gyn och se om jag kan få kombinerande tabletter nu, tar första tabletten kl 8 mår bra till 12-13 men kan inte ta någon tablett då man bara får ta två om dagen om man inte diskuterar med gyn måste ha en på kvällen annars så blir det ingen sömn alls på natten

• becka1989
    whereeveryouare skrev 2015-09-06 19:53:33 följande:

Hur gamla är ni här? :) 

Jag är 26 och sambon 25 gick in i vecka 9 igår
  • becka1989

Här har illamåendet blivit ännu värre inget hjälper det jag får i mig kommer upp på 20 min igår var jag helt slut orkade inte ens gå från toaletten till sovrummet spydde nog 15-20gånger igår och idag är det inte bättre heller, spytt redan 6gånger sen 9.

Känner mig inte så bra och längtan efter att få barn har försvunnit helt mår så dåligt att jag inte kan njuta av det hela

• becka1989

Åkte in akut till sjukhuset igår, fick lämna pissprov som inte gick så blev blodprov istället var inte tillräckligt uttorkad så dom ville inte lägga in mig i 3dagar, fick lergigan utskrivet och tog första inatt när jag kom hem från sjukan fungerar super har inte spytt på hela dagen och har helt enkelt mått riktigt bra dock blev jag sjukskriven ytterligare ifall jag skulle må bra någon dag bara. Tar lergigan comp var 5timme har idag blivit 6,11,16 och så blir det en vanlig lergigan ikväll. Små ätit hela dagen provat gainomax funkar faktiskt bra. Fick tipset från läkaren jag träffade igår som själv gått igenom 3 graviditeter med illamående och kräkningar i 40veckor.

Berätta även för mina föräldrar idag som blev gladare än vad jag hade trott så blev lite paff, mamma började direkt berätta vad jag kan äta och så för att inte må så dåligt m.m. Så är ganska roligt

• becka1989

Just ja fick titta på det lilla livet igår, ett litet monster på 1,5cm och i vecka 9 som beräknad allt såg bra ut och ett litet tickande hjärta fick vi se obeskrivligt, sambon tyckte det kändes mer verkligt nu. Ska på kub i vecka 13 också först inskrivningen i vecka 11. Det var iallafall inte fler än 1barn vilket dom ville kolla eftersom man kan må sämre när man väntar tvillingar.

Svar på tråden Aprilbebis 2016