Inlägg från: camillis86 |Visa alla inlägg
  • camillis86

Aprilbebis 2016

jag har redan köpt ett par gravidbyxor! är i v 9! mina vanliga jeans är helt enkelt inte sköna längre! och dessa gravidbyxor är underbart sköna med sin mjuka resår upptill! ska köpa ett par till snart tänkte jag!
    Är det nån som har nåt bra tips mot illamåendet? Är mkt bättre nu mot förrförra veckan men det går bara inte att gå upp på morgonen utan att kräkas, försökt allt ifrån skorpa till banan,  filmjölk mm. Ligga kvar, gå upp snabbt... INGET fungerar! så nu äter jag typ en banan i sängen för att sen kunna kräkas upp den å slippa kräkas galla då magen annars är tom... varken lergigan el postafen hjälper :(

• camillis86

Wiesz, jag fick en blödning i v 6, ringde gyn och fick en tid samma dag, var inga som helst problem att få komma in för vul. Allt såg då bra ut! har faktiskt gjort ytterligare ett vul efter det i v 8 då alla mina symtom bara försvann och jag åter igen fick en liten blödning, kände mig inte ett dugg gravid och så var det i 3-4 dagar. Även då såg allt bra ut och jag är nu i v 9 och tyvärr återigen väldigt illamående!  Men stå på dig och ring privat gyn, att säga att man inte kollar för att man haft en blödning verkar ju väldigt märkligt, det är väl speciellt då man kan behöva få veta för att kunna stilla sin oro! stort lycka till jag håller tummarna för att du får en tid någonstans och att allt ser bra ut!

• camillis86

Var på RUL i torsdags och allt såg bara fint ut! bebisen är ca 17cm lång och väger 143g! en liten tjej! :D

• camillis86

Jag har bara kikat lite som hastigast så känner inte alls att jag har koll... skulle behöva åka till nån butik där de kan hjälpa till å rekommendera utefter vilka behov man har! Har kikat lite på Emmaljunga som jag tycker är himla fina! i svart skinn/läder!! jättefin men undrar om det blir extra varmt beroende på materialet?! hm!
     Mannens syster hade dock en Kronan som hon var väldigt nöjd med! och en kollega har haft baby jogger?! tror den heter så! supersvårt känns det! Vill iaf ha en lättkörd vagn som funkar bra ute på lite mer "lantliga" vägar. Kommer inte köra speciellt mkt inne i stan men gärna i olika trevliga motionsspår etc! :)
    Nån som har nå bra tips?!

• camillis86

jag är i v 19 + 6, inte känt någonting alls ännu, moderkakan i framvägg.... börjar bli lite otålig! :P

Svar på tråden Aprilbebis 2016