• Wiesz

Aprilbebis 2016

Hej!

Hoppar in här!

Bf 15e april 2016 om jag inte blir flyttad på rul (har lite oregelbunden mens).

Så lycklig.

Bor i stockholm med min man och vi ska snart flytta från vår pyttelilla 2a till en större 3a :)

Känner mig inte gravid, edast lite ömma bröst och lite sura uppstötningar. Mannen är övertygad om att allt är bra, men det är svårt för en annan att känna när både hjärnan och hjärtat säger att det är något som är fel. Hoppas få motbevisat på kuben i början av oktober!

• Wiesz

Hej!

Hoppar in här!

Bf 15e april 2016 om jag inte blir flyttad på rul (har lite oregelbunden mens).

Så lycklig.

Bor i stockholm med min man och vi ska snart flytta från vår pyttelilla 2a till en större 3a :)

Känner mig inte gravid, edast lite ömma bröst och lite sura uppstötningar. Mannen är övertygad om att allt är bra, men det är svårt för en annan att känna när både hjärnan och hjärtat säger att det är något som är fel. Hoppas få motbevisat på kuben i början av oktober!

• Wiesz
    Ellile skrev 2015-09-10 21:17:20 följande:

Åh grattis till plusset! Jag har bf dagen efter dig. Vad härligt att flytta till större! Håller tummarna för att allt är som det ska och att det bara är ditt hjärta och hjärna som spökar lite med tankarna. Hur gammal är du? :)

Vad roligt med bf efter varandra! Jag hoppas verkligen att allt bara är kroppen som spökar.

Jag är 24, hur gammal är du och var bor du?

Har inte läst igenom tråden då jag inte har dator tillgänglig :)
  • Wiesz
    Ellile skrev 2015-09-10 21:33:28 följande:

När plussade du? Jag är 20 och bor i Örebro. Är det ditt första barn eller har du barn sedan tidigare?

Jag plussadd den 22a augusti. Eftersom mensen är oregelbunden väntade jag kanske lite längre än jag annars gjort. Det är vårt första barn.

Har du barn sedan tidigare?
  • Wiesz

Hej tjejer!

Vad det hänt grejer här i tråden!

Jag fick en kraftig blödning natten till söndag. Ringde 1177, dom sa att det inte var någon idé att åka in. Gjorde det ändå, och på sjukhuset säger dom att dom ändå inte kan göra nåt, inte ens ultraljud! Försökte nå min bm idag, men hon vabbade. Blödningen slutade i söndags på dagen och jag hade inte ont utan det bara forsade blod. Känner mig så jävla nervös och rädd nu eftersom jag ännu inte känt mig gravid alls (utom ömma bröst och lite uppstötningar).

Hur gör man för att boka privat ul?! Kontaktade en klinik som sa att dom inte tar emot om man haft blödningar. Ska man behöva ljuga?!

Ger mig panik att inte ha en aning och har inte kunnat koncentrera mig på jobbet alls idag.

• Wiesz

Min bm är inte rillbaka ännu, hoppas hon kommer imorgon.

Ringt flera olika mottagningar idag, alla säger samma sak. Att dom inte kollar när man haft blödningar. Kommer ringa imorgon igen och inte nämna blödningarna och boka in en tid asap. Känns så jävla sjukt att inte få veta. 9+3 idag.

Vad skönt att äntligen vara hemma igen Ellile! Hoppas du mår bättre och bättre och inte behöver dras med det hemska illamåendet nåt mer!

• Wiesz

Jag lämnar tråden.

Åkte i torsdags in till gynakuten efrer att ha fått hög feber och väldigt ont i magen. De gjorde vul som visade att bebis dött och det visade sig även att jag var i vecka 17 (!!!!!!!) när graviditeten avstannade. De kunde inte avgöra för hur länge sedan graviditeten avstannat. Jag fick cytotec och fick ligga kvar inne tills bebis kommit ut. Åkte hem på lördagen.

Är chockad att jag var så långt gången. Och väldigt besviken på sjukvårdens bemötande. Självklart även väldigt ledsen över allt som hänt. Mannen mår minst lika dåligt som mig. Vi gör nytt försök när blödningen avstannat och hoppas på bättre lycka nästa gång.

Jag vill ge er alla här en kram och önska er en lyckad graviditet, förlossning och framtid.

Svar på tråden Aprilbebis 2016