Inlägg från: becka1989 |Visa alla inlägg
  • becka1989

Aprilbebis 2016

Härligt att det börjar gå framåt nu. Själv måste man äta lergigan comp var 5timme för att inte spy, dricker också ständigt. Fick höra att man mår dåligt och spyr för att levern inte har något att jobba med så läkaren jag träffade rekommendera att man skulle dricka lite cola eller så innan man går upp.

Jobbiga med mina tabletter är att man får sån jävla huvudvärk som biverkning inte alls skönt :/ men så länge jag får behålla det jag äter och dricker så är jag nöjd.

• becka1989
    bine87 skrev 2015-09-10 12:52:01 följande:

Man blir ju väldigt torr i munnen av lergiganen. Just nu ligger jag inne i personalrummet. Det serverades fisksoppa till vardtagarna och jag började må illa av doften så fick springa iväg :( jag är så rädd att jag inte kommer få godkänt...

Skojar du man blir ju jätte torr fick köpa sugtabletter på apoteket för att inte bli så torr i munnen.

Åhhhh du får berätta ifall det skulle vara så att dom har funderat på att inte godkänna dig bättre att berätta istället för att få icke godkänt.

Men det ska nog gå bra håller tummarna för dig
  • becka1989
    smiley85girl skrev 2015-09-10 19:02:47 följande:

Hoppar in å vill bara fråga om det finns någon ''hemlig'' grupp för de som är beräknade i april på facebook?

Tror inte det finns faktiskt
  • becka1989
    bine87 skrev 2015-09-10 22:18:57 följande:

Jag har haft lergigan mot klåda tidigare och fick alltid sova med en vattenflaska brevid mig och den var slut runt 3 varje natt. Fruktansvärt.

Jag berättade för min handledare och det känns som att jag nu inte får göra nånting. Var hemma och mådde dåligt under helgen och sen när jag berättade varför så varje gång hon ska in till någon så säger hon att jag inte behöver hänga med, att jag ska sätta mig med Damerna vid tvn vilket är fruktansvärt då jag har huvudvärk och tvn är typ på volym 60 då dom inget hör. Jag hade sett fram emot min praktik men nu vill jag inget hellre än att stanna hemma i mjukisbyxor och slippa allting. Jag känner mig riktigt nere :(

Åh vad jobbigt, har du pratat med din lärare om det, du kanske ska säga till din handledare att du vill försöka iallafall innan du blir bort vissad. Aldrig kul.

Själv har man inte alls förstående från mina arbetsgivare 3 killar i 30års ålder som inte ens har barn eller tjej försöker göra allt för att jag ska säga upp mig men nädu så får det inte gå till har min anställning till 4 november sen kan bli uppsagd går inte tidigare även om jag är sjukskriven.

Men inte lätt med såna arbetsgivare heller så får ta dagen som den kommer
  • becka1989
    bine87 skrev 2015-09-11 13:57:06 följande:

Var på väg till praktiken idag. Skulle haft samtal med handledare och lärare nu alldeles strax. Då gör min pojkvän slut så kom inte iväg. Legat och mått jättedåligt. Fast jag känner inte längre några gravsymtom. Brösten ömmar knappt och jag mår inte illa. Har inte ens brytt mig om att ta på mina seaband. Jag undrar om jag dött och barnet med mig.

Åhhhh nej :( vet inte vad jag ska säga vad man än säger gör inte saken bättre. Du vet att vi finns ifall du behöver prata.

Har ni haft det dåligt mellan er eller vad det som en käft smäll från klar himmel.
  • becka1989

Här har man varit och sprungit på gröna lund hela dagen med familjen och syskonbarn, väldigt trevligt dock inga åk för mig men nöjde mig med att kolla på medans dom andra stod och köa i 15-30min ;)

Mått bra sen i onsdags då jag fick tabletter som jag tar regelbundet, börjar jobba igen på onsdag efter 3veckor sjukskriven får se hur det går med dofterna, städar i ett kök efter kökspersonalen har gått, så mycket mat dofter speciellt räkor vilket luktar urck annars. Men bara att kämpa på eftersom min anställning går ut i november så är det bra att spara så mycket som möjligt

• becka1989
    Ellile skrev 2015-09-12 23:37:11 följande:

Fy, har inte haft någon vidare lördagskväll... Inlagd med dropp nu :(

Åhhhh vad jobbigt, får du inte i dig ordentligt?? :(
  • becka1989
    minnaaa skrev 2015-09-14 10:19:17 följande:

Hörni, när ska man börja med mammakläder? Känns så tidigt redan nu, i v9, men byxorna spänner ju! :O

Vet ni om risken för missfall är lika stor i v9 som i t.ex v6? Eller är det "lite" säkrare nu iaf? Känns overkligt att man är gravid!

Det är bara att börja med det om du tycker det behövs, magen blir ju inte mindre precis,

I vecka 10 minskar risken för missfall för varje dag och i vecka 13 går man ur riskzonen
  • becka1989
    Wiesz skrev 2015-09-14 17:38:52 följande:

Hej tjejer!

Vad det hänt grejer här i tråden!

Jag fick en kraftig blödning natten till söndag. Ringde 1177, dom sa att det inte var någon idé att åka in. Gjorde det ändå, och på sjukhuset säger dom att dom ändå inte kan göra nåt, inte ens ultraljud! Försökte nå min bm idag, men hon vabbade. Blödningen slutade i söndags på dagen och jag hade inte ont utan det bara forsade blod. Känner mig så jävla nervös och rädd nu eftersom jag ännu inte känt mig gravid alls (utom ömma bröst och lite uppstötningar).

Hur gör man för att boka privat ul?! Kontaktade en klinik som sa att dom inte tar emot om man haft blödningar. Ska man behöva ljuga?!

Ger mig panik att inte ha en aning och har inte kunnat koncentrera mig på jobbet alls idag.

Prova ringa gynmottagningen, berätta hur dåligt du mår av att inte veta om det finns någon kvar, vet att min sambos syster fick likadant hon blev helt förstörd och fick då komma in och göra ul dock brukar dom vilja vänta ett par dagar efter blödning. Hur långt gången är du?
Svar på tråden Aprilbebis 2016