Aprilbebis 2016
Vul idag visade en liten krabat på 2,4 cm med ett starkt pickande hjärta. Då är det ok att må illa. :)
Gjorde ul i vecka 8 och fick se våran lilla på 1,5cm
Vul idag visade en liten krabat på 2,4 cm med ett starkt pickande hjärta. Då är det ok att må illa. :)
Jag är i vecka 8+5 eller 9+0 som gynekologen daterade mig till idag enligt mått. Det är ju nästan samma. Jag är inte exakt säker på när ägget lossnade.
äntligen äntligen fått komma hem igen! Dras fortfarande med fruktansvärt illamående men har ändå lyckats få i mig hyfsat med mat idag. Känns så skönt att det känns som att det är påväg att bli lite bättre nu iaf!
Usch och fy, har knappt sovit något under natten har haft växtvärk från och till och ont i låren och svanken hoppas verkligen att det inte är foglossning som är påväg redan och nu ska jag snart åka till jobbet och jobba till 10 som tur är det inte så många timmar. Hatar verkligen lördags morgon jobbar varje helg men lördagar måste jag jobba från 6-10 så man är skapligt trött men åker hem och sover efter jobbet igen blir nog mer än 1timme idag.
Hur mår ni andra? Vilken vecka är ni i? Går själv in i vecka 11 imorgon redan.
Idag ska jag på inskrivningen äntligen är det dags känns mer äkta när man varit på inskrivningen tror jag. Hittills har jag mått ganska bra även om jag äter mina lergigan comp ständigt för att inte spy men har lärt mig att ta dom samma tid och så.
Tog dom 1timme senare i lördags och vart skit dålig i söndags mådde inte alls bra då.
Så kul att springa runt med tabletter i jackan när man ska åka iväg eller så.
Om två veckor ska vi berätta för mina syskon som inte har någon aning ännu.
Jag skulle ha inskrivning idag men igår ringde jag och bokade om. Pga illamående som aldrig släpper har jag åkt hem till mamma och pappa för att få hjälp med dottern. Jag kräks varje morgon och sen står illamåendet uppe i halsen hela dagen. Det är verkligen psykiskt påfrestande att det inte släpper. Jag börjar känna mig deppig. :(
Jag har lergigan men jag tycker inte att de hjälper. Jag har även åksjukeband.
Men vad hemskt att höra :( hoppas ni blir gravida snabbt igen och att den graviditeten går som det ska
Idag går jag in i vecka 10. Någon mer som känner sig som förkyld utan att egentligen vara det? Jag har frossa varje dag, tung i huvudet, även yrsel på kvällen.. Tungt.
Mår fortfarande illa men med tabletterna funkar dagarna något sådär iallafall, har haft två dagar som dagen varit istort sett förstörd hela förmiddagen har då spytt och så men mesta är nog pga slemhosta och förkylning :( vilket gör illamåendet värre och kräkningar kommer nästa varje gång man hostar.
Annars mår jag ganska bra. Tröttheten har börjat släppa kan sova 30 min efter jobbet sen är jag pigg och så till iallafall 9 på kvällen haha
Dock vaknar jag varje natt kl 2 och 5 för att kissa.
Magen har börjat synas mer och mer nu och jag känner mig ganska lagom uppblåst vilket inte är Nice.
Dofter gör sig påmind oxå vilket luktar usch så sambon har svårt att äta vid mig haha ont i brösten och växtvärk har jag från och till med.
Rul idag kl 8 bara ett par timmar till sen får vi se den lille ska bli både nervös och spännande :)
Har känt rörelser sen v 18 typ är i v 22 nu och har börjat känna varje dag utanpå. Börjat lära mig när på dygnet första gången är vid 5 på morgon sen 9,12,15,20 och 23 haha ungefär var 3dje timme är den igång. Men varje gång sambo ska känna så vill den inte sparka haha så han blir lite frustrerad att inte få känna :p