Inlägg från: Ellile |Visa alla inlägg
  • Ellile

Aprilbebis 2016

Fy, har inte haft någon vidare lördagskväll... Inlagd med dropp nu :(

• Ellile

Fick knappt i mig något och när det väl gick fick Jag intebehålla något, inte ens vatten! Blir kvar över natten idag med :/ så rastlös!

• Ellile
    bine87 skrev 2015-09-13 17:34:11 följande:
    Shit. Blev det bara så på en dag? :(
    nja, har ju spytt konstant ett tag, knappt behållt något men har ändå lyckats fått i mig hyfsat med vätska men nu kunde jag inte behålla det ens en gång så :( 
  • Ellile
    bine87 skrev 2015-09-13 19:17:47 följande:

Funderar på detta med gravidförsäkring. Det finns ju gratis men även de som kostar med utökat. Hur ska ni göra?

Hm, vet faktiskt inte. har inte riktigt tänkt på det där:O
  • Ellile
    minnaaa skrev 2015-09-14 10:19:17 följande:

Hörni, när ska man börja med mammakläder? Känns så tidigt redan nu, i v9, men byxorna spänner ju! :O
    Vet ni om risken för missfall är lika stor i v9 som i t.ex v6? Eller är det "lite" säkrare nu iaf? Känns overkligt att man är gravid!

Varför inte börja redan nu om du tycker dina byxor spänner! struntsamma om det känns tidigt, bättre att det sitter bekvämt än känns obekvämt :) Om jag inte minns helt fel så är det väl ungefär runt vecka 10 det börjar minska lite för varje dag? Har för mig att jag läste något om det i  Libero appen :)
  • Ellile
    isadora81 skrev 2015-09-15 12:24:47 följande:

Vul idag visade en liten krabat på 2,4 cm med ett starkt pickande hjärta. Då är det ok att må illa. :)

Ååh vilken lycka! :)
  • Ellile

äntligen äntligen fått komma hem igen! Dras fortfarande med fruktansvärt illamående men har ändå lyckats få i mig hyfsat med mat idag. Känns så skönt att det känns som att det är påväg att bli lite bättre nu iaf! 

• Ellile
    Bebisfeber84 skrev 2015-09-15 19:05:48 följande:

Hej på er :) joinar här om det är ok. Jag har bf 7 april och är nu 10+5. Har mått riktigt dåligt och spytt massor men börjar må mycket bättre nu verkligen! Har sett krabaten förra veckan och då var hen 3 cm. Det är vårt första barn och så efterlängtad! Hade MA i april. Hur mår ni andra?

Grattis till plusset! Skönt att du känner dig bättre nu! Själv har jag varit inlagd några dagar med dropp då jag inte fått behålla någonting pga illamåendet och kräkerna. Mår lite bättre nu med illamåendet håller i sig!
  • Ellile
    Wiesz skrev 2015-09-15 21:06:51 följande:

Min bm är inte rillbaka ännu, hoppas hon kommer imorgon.

Ringt flera olika mottagningar idag, alla säger samma sak. Att dom inte kollar när man haft blödningar. Kommer ringa imorgon igen och inte nämna blödningarna och boka in en tid asap. Känns så jävla sjukt att inte få veta. 9+3 idag.

Vad skönt att äntligen vara hemma igen Ellile! Hoppas du mår bättre och bättre och inte behöver dras med det hemska illamåendet nåt mer!

Det är ju som du säger, helt sjukt att inte få veta! Hoppas du lyckas få en tid idag och får veta hur det står still. 

Ja, det är skönt att gå vara hemma igen :)
  • Ellile
    Bebisfeber84 skrev 2015-09-16 11:48:50 följande:
    Usch vad hemskt! Vilken vecka är du i?
    9+3 idag! :)
  • Ellile
    bine87 skrev 2015-09-16 16:25:28 följande:

Jag har blivit sjukt sugen på sushi mitt i illamåendet. Köpte sushi takeaway på lunchen men blev så dålig i bilen på väg till min syster att jag inte vågat äta det. Vill verkligen inte riskera att spy upp wasabi..

Kan tänka mig att det kanske inte är det roligaste att kräkas upp! Hoppas du lyckades få i dig någnot ändå:)
  • Ellile
    bine87 skrev 2015-09-18 21:56:14 följande:

Usch, har Kramper i magen och jag är livrädd att något är fel. Har blivit mer och mer panikslagen idag.

men fy! hur känns det nu? 
  • Ellile
    rebbjo skrev 2015-09-22 17:47:22 följande:

Hoppar in här trots jag har bf i mars! :)

Åh grattis! Vilket datum?
  • Ellile
    Wiesz skrev 2015-09-23 22:21:33 följande:

Jag lämnar tråden.

Åkte i torsdags in till gynakuten efrer att ha fått hög feber och väldigt ont i magen. De gjorde vul som visade att bebis dött och det visade sig även att jag var i vecka 17 (!!!!!!!) när graviditeten avstannade. De kunde inte avgöra för hur länge sedan graviditeten avstannat. Jag fick cytotec och fick ligga kvar inne tills bebis kommit ut. Åkte hem på lördagen.

Är chockad att jag var så långt gången. Och väldigt besviken på sjukvårdens bemötande. Självklart även väldigt ledsen över allt som hänt. Mannen mår minst lika dåligt som mig. Vi gör nytt försök när blödningen avstannat och hoppas på bättre lycka nästa gång.

Jag vill ge er alla här en kram och önska er en lyckad graviditet, förlossning och framtid.

Skickar mängder av styrkekramar till dig! Förstår att du är väldigt chockad och besviken. Ta hand om dig och jag hoppas också att ni snabbt blir gravida igen och att allt går som det ska nästa gång!
  • Ellile

Var någon vecka sen jag kikade in här! Hur mår ni alla och hur känner ni er? :)

• Ellile

Vad roligt att vi blivit några fler här inne! Själv har jag haft en del besvär med lite blödningar,men allt såg bra ut med lilla bebisen, här blir det en liten pojke! 
    Vad har ni andra kikat på för barnvagn? Vilken djungel det är, finns såååå många fina.

• Ellile
    camillis86 skrev 2015-11-25 14:40:19 följande:

Jag har bara kikat lite som hastigast så känner inte alls att jag har koll... skulle behöva åka till nån butik där de kan hjälpa till å rekommendera utefter vilka behov man har! Har kikat lite på Emmaljunga som jag tycker är himla fina! i svart skinn/läder!! jättefin men undrar om det blir extra varmt beroende på materialet?! hm!
     Mannens syster hade dock en Kronan som hon var väldigt nöjd med! och en kollega har haft baby jogger?! tror den heter så! supersvårt känns det! Vill iaf ha en lättkörd vagn som funkar bra ute på lite mer "lantliga" vägar. Kommer inte köra speciellt mkt inne i stan men gärna i olika trevliga motionsspår etc! :)
    Nån som har nå bra tips?!

Ja det finns ju så himla många olika! Jag är lite inne på en Emmaljunga Edge medDuo s black air chassit eller en stokke trailz, tycker dock inte sittdelen till stokke vagnen är så super fin :/. Det enda jag vet helt säkert just nu är iallafall att jag ska ha en vagn med lufthjul och som är svängbara fram, det tycker jag var lättast att köra!
  • Ellile
    malingotene skrev 2015-11-25 18:00:54 följande:

BF 11 april har jag.

Gick in i vecka 21 idag.

åh vad roligt! Vet du vad det blir för något? :)
Svar på tråden Aprilbebis 2016