Inlägg från: Anonym (Jodåsåatte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jodåsåatte)

Vecka 10..Ångest..Behöver stöd.

Drottningen70 skrev 2015-09-03 14:16:47 följande:

Om det inte är en kille man kan tänka sig leva med så är det heller inte en god ide att bli förälder tillsammans med honom.

Du gör aborten till en större grej än vad den är. Det ÄR inget barn bara möjligheten till ett barn. Gör kirurgisk abort, då sover du dig igenom och slipper uppleva processen som vid medicinsk abort. Hursomhelst måste du rappa på lite, det är väntetid till abort och går det för lång tid måste du föda ut fostret och det är nog inget vidare.

Det är ju heller inte helt omöjligt att ta hand om ett barn utan killen!?
    Det kanske inte är ett fullt utvecklat barn, nej, men det är trots allt ett liv och för mig räckte vetskapen om att ett litet hjärta börjar slå i v 6, för att jag inte skulle kunna göra det. Dömer dock inte folk som väljer detta.. Och för många är det en stor grej. Man vet helt enkelt inte hur man mår efteråt.
    Man hör ju definitivt oftare att folk ångrar sina aborter än sina barn..
  • Anonym (Jodåsåatte)
    Drottningen70 skrev 2015-09-03 14:31:56 följande:
    Jo det är faktiskt helt omöjligt att göra det om pappan VILL vara med i bilden som i det r fallet. Om pappan inte är skadlig för barnet så har barnet RÄTT till att ha en relation ned fadern.

Mycket här i världen är "liv"... En spermie är luv, flugan man slår ihjäl är liv... Etc etc.. Kon man smaskar i sig till middag har tusen ggr mer känsloliv och medvetande än ett 10 v gammalt foster.
    Just sayin.. Hoppas du är tacksam varje dag över att din mamma inte tänkte likadant! 
  • Anonym (Jodåsåatte)
    Drottningen70 skrev 2015-09-03 14:39:15 följande:
    Om hon hade tänkt på det viset hade det hursomhelst aldrig drabbat mig eftersom jag aldrig existerat.
    Du förstår nog vad jag menar..
  • Anonym (Jodåsåatte)
    Anonym (Japp) skrev 2015-09-05 11:50:09 följande:

Håller med. Ett foster har inget medvetande och därför inget liv. Så länge det behöver en annan människas kropp, dvs den gravida kvinnans, för att överleva så är det inget liv i den meningen. Att ett hjärta tickar i vecka 6 är ju fullkomligt irrelevant.

Det är definitivt inte irrelevant för alla!

TS, tänk igenom ditt beslut, men bestäm dig snabbt. Bara du vet vad som är rätt för dig. Men lyssna inte på folk som påstår att det är ett "liv" eller en "bebis" man tar bort, det är det verkligen inte.

Svar på tråden Vecka 10..Ångest..Behöver stöd.