• Irries

Får man sminka sig?

Kommer ha äggplockning i nästa vecka. Har en jättefånig fråga...

Får man ha smink på sig vid äggplocket eller ska man komma osminkad på morgonen?

Hur var det på era sjukhus?

• Svar på tråden Får man sminka sig?
  • Irries

Okej.. Räcker det om man duschar kvällen innan? Jag har inte fått någon information alls om det här.

Måste man ta bort nagellack också?

• Irries

Ah, nu ser jag att du redan skrivit om nagellack..

Har det varit samma för alla er andra som också gjort äggplock?

• Irries
    Jag är bara jag skrev 2015-09-03 15:51:11 följande:

Jag har alltid varit sminkad. Vid ET vid ED får jag däremot inte ha parfym eller deo.

Okej :) 

Jag förstår att det här kan vara en fånig fråga men jag är liksom alltid sminkad och så när jag är bland folk...
  • Irries
    Zamira skrev 2015-09-03 15:59:46 följande:

Det där funderade jag också över, jag gjorde förra osminkad, men känner mig verkligen inte bekväm med att gå utan smink och då blir hela dagen jobbig för mig (jag vet, fjantigt att känna så, men det är jag) men jag fick inga direktiv innan, varken om smycken, smink eller dusch. Och vi har 20 mil till sjukhuset, så jag var inte nyduschad när jag kom dit heller..

Men nästa gång kommer jag ha smink, tar med sminkborttagning ifall att de skulle kommentera det =)

Står såhär på min kliniks hemsida inför ÄP:

"Äggplockningsdagen

Ni skall komma till Fertilitetsenheten kl 07.45. Du skall inte äta fast föda till frukost, men du bör få i dig något flytande, t ex fil och dryck. Efter äggplockningen bjuder vi på kaffe/te, medtag gärna en smörgås.
    Mannen skall lämna spermaprov. Se Provtagningsanvisning för spermaprov.

Under äggplockningen ges smärtstillande läkemedel som gör att du inte skall köra bil eller räkna med att arbeta den dagen. "

Har typ samma text på min klinik :)

Har faktiskt också funderat på att sminka mig och ta med mig så jag kan tvätta bort om det skulle behövas... Det får nog bli så. I en sån situation vill en ju känna sig så fräsch som möjligt..
  • Irries

Är redan sjukanmäld inför hela dagen imorgon. På min klinik säger dom att man inte ska jobba alls den dagen. Så det blir soffan för min del. 

Det här är vår första IVF som ni kanske förstår.

Svar på tråden Får man sminka sig?