• Schobre

Hur kändes det att få missfall?

Jag fick missfall natten till i söndags, var då i vecka 5+4.

Det började med en helt vanlig dag, fick plötsligt en mycket sparsam blödning i trosorna och jag fick såklart panik. Hade haft lite molvärk hela tiden under graviditeten men den ökade mer och mer under natten till en rejäl mensvärk. 1177 tyckte inte det var nåt att oroa sig för.

Under förmiddagen så avtog molandet och det kom aldrig mer blod förens måndag förmiddag då jag fick rött på pappret när jag torkade mig. Kände mig dock fortfarande rätt gravid med svag växtvärk och ömma bröst så oroade mig inte jättemycket än trots att det var svagt blod på pappret varje gång.

Idag (onsdag)så började värken öka med stickningar och mer molande, samt att brösten kändes normala och på eftermiddagen så började blodet faktiskt rinna. Tog ett gravtest som var väldigt svagt positivt och sen på kvällen hos gynakuten så var deras test negativt.

Nu känns det mest som att jag har mens förutom att mensvärk är lite värre men ändå oväntat mild.

Känns jättesorgligt då det tog oss åtta månader för att få detta plusset men vi ska vänta en menstruation och sen ge oss på det igen!

Svar på tråden Hur kändes det att få missfall?