Nekad ultraljud
Ringde nu till kvinnokliniken i Falun och blev nekad ett ultraljud (v8), kan dom göra så?! :s är mycket orolig och vill gärna veta om allt står rätt till pga av tidigare missfall men hon nekade mig helt.
Ringde nu till kvinnokliniken i Falun och blev nekad ett ultraljud (v8), kan dom göra så?! :s är mycket orolig och vill gärna veta om allt står rätt till pga av tidigare missfall men hon nekade mig helt.
Prata med din bm istället. Hon kanske kan hjälpa dig med din oro också. Och om hon beställer ett ul till dig så lär det inte nekas. Lycka till :)
Ja, dom kan neka, tänk om alla som är orolig ska få ett VUL?
Du akn alltid ringa en privat gyn och fråga.
Fast ser dom inget i v 8 så lä man väl veta att det inte kommer bli något..
Gå privat istället! Ul i tidig graviditet är oftast inte något prioriterat. Men förstår att du tycker det är jobbigt!
Jag kan rekommendera Falu Vårdcentral som har väldigt bra mvc och bvc, annars vet jag inget.
Finns ju inte så mycket de kan se vid det laget och det finns alltid en liten risk med ultraljud. Inget jag skulle springa på i onödan. De flesta är nog oroliga i början, de kan ju omöjligt göra ultraljud på alla. Tyvärr.
Gör det privat och betala för det annars så väntar du och ser hur det går för det finns ju ingen som kan göra nåt ifall det skulle vara nåt fel ändå...
Gå privat och betala för det. Onödigt att belasta allmänna vården i onödan tycker jag. Jag har alltid gjort sådant privat.
Klart dom kan neka. Det är en kostnadsfråga och skulle dom ge ultraljud till alla oroliga kvinnor skulle det betyda en jävla massa pengar. Din bm får skicka remiss för ul eller så betalar du det själv.