Inlägg från: Efraim Barkbit |Visa alla inlägg
  • Efraim Barkbit

Dottern vill inte bjuda alla flickor.

Det är dotterns kalas och man måste verkligen inte bjuda alla. Särskilt om de hon inte vill bjuda är någon/några hon ogillar.

Att sedan ta ett samtal med dottern kring olika nyanser av det sociala sammanhanget och hur ens agerande kan uppfattas vore nog klokt om så inte har skett tidigare.

Till ett kalas bjuder man dem man gillar och trivs att vara med. Det gäller barn såväl vuxna och där ligger inget ont uppsåt från grunden i det agerandet.

Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Efraim Barkbit
    Min underbara hjärtan skrev 2015-09-05 08:05:34 följande:

Men varför Enna tänka så sim du det är fem som inte bli bjudna spelar ingen roll om dom har snippa eller snopp!

Vem är Enna?
  • Efraim Barkbit
    Meebo skrev 2015-09-06 15:27:07 följande:

Jag håller med alla som säger att ni inte ska bjuda den här flickan som ändå aldrig kommit när hon väl har blivit bjuden.

Och nej jag som själv varit mobbad både med ord och slag från jag var 8år tills jag var 16 ser inget fel eller mobbning alls i det.

Man bjuder ju dem man själv tycker om och inget mer med det.

Det är ju för ens egen skull man har fest och inte för alla andras så varför bli "tvingad" att bjuda dem man inte tycker om eller har kontakt med alls bara för att annars börjar en massa fjantar skrika "mobbning!"?

Dem som skriker att det här är mobbning vet fan i heller inte vad mobbning är.

Tack, äntligen lite sunda värderingar utan stigma!
  • Efraim Barkbit
    Flickan och kråkan skrev 2015-09-06 18:00:13 följande:

Har du ägnat någon tanke åt den information som ges om flickan i TS? Vi pratar här om 8-9-åringar. Om du inte har gjort det så tänk ett varv till. Det där varvet som TS dotter på 8 år inte ännu har erfarenhet nog att göra.

Eller kanske det är DU som borde tänka ett varv till och undvika stigmatisering av barns val i sociala sammanhang.
  • Efraim Barkbit
    Flickan och kråkan skrev 2015-09-06 18:00:13 följande:

Har du ägnat någon tanke åt den information som ges om flickan i TS? Vi pratar här om 8-9-åringar. Om du inte har gjort det så tänk ett varv till. Det där varvet som TS dotter på 8 år inte ännu har erfarenhet nog att göra.

Svaret på frågan är ja.
Svar på tråden Dottern vill inte bjuda alla flickor.