Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Dottern vill inte bjuda alla flickor.

Blir mörkrädd av vissa inlägg i den här tråden. Nej, som förälder sanktionerar man inte uteslutning av enstaka barn. Är det ens något man behöver fundera över?!

• Flickan och kråkan
    Meebo skrev 2015-09-06 15:27:07 följande:

Jag håller med alla som säger att ni inte ska bjuda den här flickan som ändå aldrig kommit när hon väl har blivit bjuden.

Och nej jag som själv varit mobbad både med ord och slag från jag var 8år tills jag var 16 ser inget fel eller mobbning alls i det.

Man bjuder ju dem man själv tycker om och inget mer med det.

Det är ju för ens egen skull man har fest och inte för alla andras så varför bli "tvingad" att bjuda dem man inte tycker om eller har kontakt med alls bara för att annars börjar en massa fjantar skrika "mobbning!"?

Dem som skriker att det här är mobbning vet fan i heller inte vad mobbning är.

Menar du på fullaste allvar att du inte tycker att det finns något som helst problem med att osynliggöra och utesluta ett enstaka barn i en grupp? Att små barn kan behöva hjälp med att se detta är en sak, men vuxna människor.....?!
  • Flickan och kråkan
    ErnstHugo skrev 2015-09-06 17:47:26 följande:
    Tack, äntligen lite sunda värderingar utan stigma!
    Har du ägnat någon tanke åt den information som ges om flickan i TS? Vi pratar här om 8-9-åringar. Om du inte har gjort det så tänk ett varv till. Det där varvet som TS dotter på 8 år inte ännu har erfarenhet nog att göra.
  • Flickan och kråkan
    ErnstHugo skrev 2015-09-06 19:00:33 följande:

Eller kanske det är DU som borde tänka ett varv till och undvika stigmatisering av barns val i sociala sammanhang.

Jag ställde rak fråga till dig. Med tanke på vad TS skriver om flickan och barnens ålder, vad bör man som vuxen och förälder rimligen inse?
Svar på tråden Dottern vill inte bjuda alla flickor.