Inlägg från: mcflurry |Visa alla inlägg
  • mcflurry

Majbebisar 2016

Grattis alla!!

Jag hoppar in här..plussade i förra veckan..misstänker att jag är i V5. Kan dock inte exakt veta eftersom jag fick missfall i somras å mensen hann aldrig komma å så blev jag gravid igen.. Har inskrivning hos bm imorgon å bokat tid för vul i slutet på september.

Är det möjligt att redan V5 känns av stor trötthet? Känner mig trött, deppig och energilös..undra om det kan vara gravhormoner som gör det?

• mcflurry
    Marisol skrev 2015-11-12 21:08:30 följande:

Hej!

Den här graviditeten har hittills känts väldigt olik mina tidigare som var mer välplanerade... ???? Först nu i vecka 14 och efter gårdagens kub där vi fick se bebisen börjar det kännas som att detta kommer bli möjligt. Är det någon mer som bor i Göteborgsområdet förresten? ????

Jag e från Gbg
  • mcflurry

Gjorde fostervattensprov idag... Vi vill veta att bebis är ok. Vi gjorde aldrig KUB utan gick direkt på fvp. De var såå proffsiga och gick så snabbt!

Å vi fick se bebis!! Vi fick höra hjärtljuden.. Och verkar oxå som jag är ett par dagar längre gången.. Än mina beräkningar. Underbar känsla att få se och höra pyret som växer i magen

• mcflurry

[quote=76014047][quote-nick]Trassel14 skrev 2015-11-17 14:02:37 följande:[/quote-nick]Gjorde FVP för bara Down Syndrom och tror det är två andra kromosomförändringarna eller ni ska kolla allt? [

Ingrn aning. Det överlåter jag till sjukvården ATG bedöma.

• mcflurry
    Trassel14 skrev 2015-11-17 14:11:56 följande:

Vi gjorde FVP förra måndagen och då fick vi frågan om det skulle vara snabbtestet eller det grundliga. Men eftersom jag har ett ärftligt kromosomfel som ligger i min släkt så fick vi skrivet på remissen att det skulle vara en grundlig undersökning :) Nu känns dock väntan på svaret segt, får svar om ca 2 - 3 veckor. Vi gjorde KUB också men det kändes lite meningslöst när vi ändå skulle göra fvp men det visste vi ju inte så tidigt att det kunde göras ihop med fvp :P 

Hur gick ert kub-test??

Vi valde att avstå från kub just för att slippa oros-momentet.

Tror de gör snabbanalysen på mig. Får svar om ca 1 vecka.
  • mcflurry
    Trassel14 skrev 2015-11-17 14:32:01 följande:

Vi fick det lägsta på skalan som fanns, fick reda på det dagen efter KUB då blodprovet inte var färdigt när vi var på sjukhuset. 

Så fvp är enbart för att se om bebisen har ärvt en balanserad translokation eller inte ärvt det alls eller dessvärre fått en obalanserad translokation. Så jag har mitt stora oros-moment kvar fram tills vi får provsvaren :/ 

Håller tummarna för er <3
  • mcflurry
    lamiette skrev 2015-11-30 20:34:59 följande:

Hej allihop, jag har inte skrivit i tråden på länge, men idag fick jag höra bebisens hjärtljud . Nu känns det bra, men dagen har varit jobbig. Egentligen hade jag inte besök bokat förrän 29/12. Jag fick väldiga sammandragningar från ingenstans (har inte gjort något speciellt eller haft det tidigare). Det höll i sig till eftermiddagen så jag ringde min klinik (går privat) och de så att jag kunde komma in direkt (jag kände mig såklart väldigt orolig, speciellt eftersom min sambo är på resande fot ett par veckor). De kollade hjärtljud och kände över min mage och allt var bra så förhoppningsvis avtar det onda (jag ska bara hålla tummarna att det inte blir någon blödning).

Så, idag var det iaf ett hjärta som slog som det skulle. Framöver håller jag tummarna .

Ni som får sammandragningar..vad exakt är det? Å hur känns det? Är det farligt? Berätta gärna lite om hur man vet om man har sammandragningar..
  • mcflurry
    Randig skrev 2015-12-02 19:07:44 följande:

Nu har vi vart på RUL:) Det blir en lillebror!!! Mitt BF datum blev dock flyttat till 29 April... men kommer nog få i Maj iaf, gick ju över 9 dagar med fösta barnet så..

Vilka mer har haft RUL eller ska ha inom närmaste dagarna:)? Har ni kollat kön eller ska kolla upp?

Har rul exakt om en vecka

Dock vet vi redan kön eftersom vi gjorde fostervattenprov...vi väntar en liten tös
Svar på tråden Majbebisar 2016