Inlägg från: emzerus |Visa alla inlägg
  • emzerus

Majbebisar 2016

Hej allihopa :)

Jag är gärna med i er tråd också. Plussade igår på äl+13 och är såklart jätteglad men samtidigt väldigt skeptisk då vi har 3 missfall bakom oss sen vi började försöka i september förra året. Har precis startat en missfallsutredning o bara hunnit lämna prover men så var jag gravid nu igen så hoppas verkligen det får gå vägen denna gång :)

Ska få progesteron utskrivet av min läkare så förhoppningsvis gör det susen :)
    Bf är 14 maj...vore ju helt underbart ju <3

Jag är 32 och o min man 36 år o detta är första barnet.

• emzerus
    Rara Klara skrev 2015-09-06 20:13:45 följande:

Hoppas du och vi andra får vara kvar här länge....ända fram till mållinjen! 

Det hoppas jag verkligen! <3
    Boel skrev 2015-09-06 21:02:51 följande:

När ska ni skriva in er vid MVC?

Jag kommer nog vänta till november. Det brukar ju inte hända så mycket mer än att man går igenom ett formulär och blir inskriven i början.

Jag avvaktar nog ett par veckor innan jag ringer mvc för inskrivning. Ska kontakta kvinnokliniken imorgon för att få progesteron utskrivet (har 3 missfall i bagaget) och vill nog se att jag får behålla graviditeten ett par veckor till innan jag ringer för inskrivning. Men vid de tidigare graviditeterna så ringde jag bara ett par dagar efter jag plussat o fick tid när jag skulle varit i ca vecka 7. På de flesta ställen så är de rätt fullbokade så att vara ute i god tid gör nog inget :)
  • emzerus

Jag har fått svagt positiva gravtest med clearblue under helgen o tog imorse ett clearblue digitalt och där står det inte gravid :( Antingen är hcgnivån för låg fortfarande eller så är detta också påväg att gå åt helvete :( Är på Äl+15 så tycker ju att testet borde ge utslag... usch va ledsen jag blir!!!

Någon som varit med om detta?

• emzerus
    EmPe skrev 2015-09-07 13:24:47 följande:
    Jag har varit med om att få svaga test två ggr. Första gången resulterade det i ett tidigt mf. Nu, andra gången, fick jag halvsvagt ända fram till bim +2. Inte mycket man kan göra annat än att vänta och testa igen. Jättejobbigt:( Hoppas hoppas du får starkare streck!!
    Tack för ditt svar men tyvärr verkar det ha avstannat :( Fick ett blankt test nu på kvällen :( 4e missfallet på ett år, orkar inte längre :(

Lämnar denna grupp men stort lycka till till er andra!!
Svar på tråden Majbebisar 2016