Inlägg från: Boots |Visa alla inlägg
  • Boots

Majbebisar 2016

Fick positivt gravtest igår! :D:D

Tog ett digitalt test imorse som visade gravid 1-2 veckor. Vet inget exakt datum men gissar sista maj eller nåt. Tjoho! Är så lycklig!!

• Boots

Jag känner lite molvärk ibland nere i magen. Precis som vid tidigare graviditeter. Illamåendet har för mig kommit i vecka 7 ungefär. Så njuter så länge jag inte mår illa :P

• Boots

Är det den vagnen du absolut vill ha kan du väl likagärna köpa. Får du missfall försöker ni säkert igen.

• Boots
    anas998 skrev 2015-09-23 12:18:17 följande:

Hej,

Får jag hoppa in? Jag plussade i Fredags! :) Första barnet för mig andra för mannen (han har en 9årig son). Bf är beräknat till 25Maj :)

Vi är nyss fyllda 24 och 31, bor i hus i Södra Sverige.

Jag är nu i v. 5 (4+6) känner inte så mycket... :/ Har lite "ont" i magen varje dag bara och tål inte fettig mat längre, då bosätter jag mig på toa haha

Jag har bokat hälsosamtal till 9/10 och sen där bokar vi in inskrivningssamtalet. I min kommun får man ett Ultraljud och det är i v.18... Hur ska man veta att bebis är okej? Vill inte berätta för nära och kära och sen få reda på att det har varit dött i flera veckor!

Jag har inte orkat läsa igenom alla era inlägg :/ Haha men hur har ni mått i v5-6 har ni haft känningar?

Hej och grattis! Symtomen kommer ofta först senare så det är helt normalt. Många väljer att berätta för nära och kära ganska tidigt för att få stöd om man får missfall och för att kunna dela glädjen. Men vissa väntar till efter ultraljudet.
  • Boots
    almasmamma skrev 2015-09-24 08:30:26 följande:

Åh har haft så fruktansvärt ont i magen inatt så var tvungen att ta en binda i trosorna. Imorse var det rosa i den och har fortfarande jätteont, som den värsta mensvärk och det gick inte över med alvedon. Har sovit som ett ras inatt rent ut sagt. Nu är jag så galet rädd att nåt ska vara fel och det känns helt fel. Vi som fått tid idag för att åka upp och titta på bebis på vul och se hjärtat slå. Vet inte vad jag gör om det är missfall! vi kan ju inte bara på,t igen eftersom det är ivf. Känner mej så ledsen nu

Hoppas att det inte är missfall!
  • Boots

Mådde ordentligt illa en stund idag men det gick som tur är över ganska fort! Men har mått väldigt illa tidigare graviditeter så det kommer nog igen. Är galet sugen på vitlöksbröd också och har varit i flera dagar. Kan man ha cravings redan nu?

• Boots

7+2 idag och fortfarande inget illamående... Visst det är jätteskönt men det gör mig orolig. Med första barnet mådde jag illa från vecka 6-7 och hela graviditeten. Med andra började det också i vecka 6-7 och höll i sig till vecka 25 ungefär. Tänk om graviditeten avstannat nu då när jag är i vecka 8 och inte mår illa? Usch för oron....

Svar på tråden Majbebisar 2016