nonameleft skrev 2015-11-05 13:55:50 följande:
Välkommen :) Håller alla tummar och tår för att det ska gå hela vägen!!
Mage högt upp i början av graviditeten brukar ju vara tarmar som svullnar men att du inte har mage nedtill än i vecka 13 är ju verkligen inget ovanligt. Jag vet flera som inte fått riktig gravidmage förrän uppåt vecka 18-20 så det ska du nog inte oroa dig för.
Har du inte fått göra något ultraljud än?
Jag går in i vecka 16 imorgon och mina symptom har varit något mildare de tre senaste veckorna. Det är nog rätt vanligt när man passerat vecka 12.
Jag vet inte om det finns någon lista. Har inte sett någon men det är mycket möjligt att det gör. Är lite halvaktiv här bara så har inte så jättbra koll.
Vet ju inte hur gammal du är men jag är inte purung heller. Fyllde 40 i somras. Andra barnet för mig. Första barnet är 7 år nu.
Tack!

Magen består hela dagen numer,förr var det bara kvällstid så jag ser gravid ut i alla fall-tyvärr. Tänkte inget säga förrän efter UL v.20. Vågade inte göra VUL och inte ordinarie UL v.12-13 heller. Avvaktar och ser varåt det lutar... Om jag inget känner påtagligt v.20 väntar jag med UL också. Behöver det inte av b.f-skäl i alla fall. Lille skrutt tillverkades slutet av mars tillsammans med de 2 jag förlorade i maj och en som är kvar i frysen och h*n sattes in med ett syskon den 28/8.

Är dock bara en nu p.g.a hcg-värdet.
Jag är snart 47 så 40 är ungt!