Inlägg från: Liverbird91 |Visa alla inlägg
  • Liverbird91

Majbebisar 2016

Hej!
    Det digitala testet visade v 2-3 igår! Svårt att smälta och har nog inte riktigt förstått det än, men vi är jätteglada och förväntansfulla!
    Första gången för oss båda (jag är 24) och tänkte ringa barnmorskemottagningen imorgon.
    Jag hoppas de har tid snart, kanske ett möte kan få mig lite mindre nervös.. Skönt att läsa era texter dessutom!!

• Liverbird91

Jag mår inte speciellt illa men har molvärk från och till varje dag. Inatt vaknade jag av att jag hade såpass ont i magen att jag inte kunde sova. Gick upp och besökte toaletten, sen kändes det lite bättre. Har hänt ca 3 gånger. Beror kanske på att det växer där inne?
    Utöver det är jag bara trött och seg.

Berättade förövrigt för mamma igår. Varit lite orolig över detta men hon blev störtglad och började gråta! I eftermiddag är det dags att meddela svärföräldrarna.
    Nu känns på riktigt! Är så glad! ????

• Liverbird91

Är det någon som har märkt av en högre puls nu under graviditeten?
    Min vilopuls har gått upp, känner mig ganska uppstressad men har inga som helst problem med att somna för det - är dödstrött dygnet runt!

• Liverbird91
    skepparbarn skrev 2015-09-29 19:09:43 följande:
    Ja oxh starkare hjärtslag. Pulsen stiger generellt till 85-95 under en graviditet. Vet dock inte vad de räknar som utgångsläge. :)
    Jaha! Men vad skönt att det är normalt :) tack!
  • Liverbird91
    Beebii skrev 2015-10-04 18:22:03 följande:

Tack ni snälla! ???? ja jag är lite orolig och inte helt säker på vecka då det var oplanerat men ungefär då jag vet ungefär när jag hade sista mensen (såå skönt att slippa den igen... har mycket blödningar och rejäl mensvärk så är hellre gravid ???????? )

Får ringa BM imorgon så får vi se vad hon säger. Kanske kanske göra KUB med så man ser om den mår bra pga "oplanerat" gjorde det med nr 2 (3 år sedan) men tyckte det var skitjobbigt då vi fick rätt höga risk siffror. Ingen som helst fara visade det sen.... ????

Ja badrums incidenten var annorlunda och skrämmamde efterhand men då gick det så snabbt och smidigt att jag inte han reagera. Lördag så mannen var hemma och förlöste.

Tack å bock! Vill ni veta vilket kön som bebisen har? ????

Jag tror inte jag vill veta kön innan. Det får bli en fin överraskning istället! Det hör väl till lite tycker jag:)
  • Liverbird91

Jag har inskrivning 27 oktober och det är ju evigheter till dess..

Det är första graviditeten och därför tycker jag det är lite konstigt att jag inte ska på någon hälsokontroll. Har ingen inbokad, utan barnmorskan bokade endast inskrivning för några veckor sedan.

Måste man ha en kontroll eller tror ni att de tänkt göra det samtidigt som inskrivningen om 2,5 vecka?

Svar på tråden Majbebisar 2016