Inlägg från: carolinajohansson93 |Visa alla inlägg
  • carolinajohansson93

Majbebisar 2016

Redoförnytt skrev 2015-09-19 19:45:12 följande:

Hej tjejer!

Hur tänker ni kring när man "ska" berätta om graviditeten för släkt och vänner?

Vore kul att höra. Hur kommer ni göra?

Jag tycker det är svårt. Vill berätta, men vill inte ha "stackars dig"-behandling och tjat om "hur går det?" Om någonting skulle gå fel.

Är nu i vecka 6.

Vi ska göra det till en stor överraskning då våra familjer pratat om detta ett tag.

Vi ska göra ett litet paket till varje familj i släkten där vi ska skriva t.ex: Hej farmor o farfar! Den 6 maj är jag beräknad att komma ut till världen.

:)
  • carolinajohansson93
    fair skrev 2015-09-20 15:19:05 följande:

Idag har jag varit hungrig konstant! Så himla irriterande! Hihi

Ätit ätit och ätit. Ändå är jag hungrig än... trött som en gnu också och känner inte alls för att städa trots att det verkligen behövs.

Ursäkta mitt gnäll, kände bara att jag behövde skriva av mig.

Jag är precis likadan! Trött trött o trött. Orkar ingenting fast man egentligen skulle behöva göra en massa måsten... O jag äter o äter o mår illa o mår illa. O jag beundrar min sambo som klarar av mig vissa dagar nu haha. Nästan så man skulle kunna se alla hormoner på mig ;)
  • carolinajohansson93

Tycker ni det är för tidigt o köpa barnvagn? Vi har fått tag på en Emmaljunga duo combi kensington ligg- o sittdel för endast 200:-. Men är det för tidigt?

• carolinajohansson93
    carolinajohansson93 skrev 2015-09-22 19:43:45 följande:

Tycker ni det är för tidigt o köpa barnvagn? Vi har fått tag på en Emmaljunga duo combi kensington ligg- o sittdel för endast 200:-. Men är det för tidigt?

Någon?
  • carolinajohansson93
    1112NL skrev 2015-09-23 15:26:59 följande:

Haha. Jag har alltid tyckt att det här med cravings är lite fjantigt och något av ett påhitt. Jag har blivit jättesugen på saker som gravid men liksom ändå inom nån form av rimlighet...

Idag vaknade jag dock och var bara tvungen att ha leverpastejmacka med smörgåsgurka och kommer på mig själv med att stöna av behag när jag känner smaken av gurkan. Hade nog inte hänt om jag inte varit gravid.

Haha precis samma som mig! Leverpastejsmörgås fast utan gurkan ;)
  • carolinajohansson93
    1112NL skrev 2015-09-24 08:23:39 följande:

Syns det när en går med i gruppen? Jag har inte berättat för folk än att jag är gravid och vill inte att det ska komma ut för att jag går med i en grupp... Vill absolut vara med annars. Min mammagrupp från förra graviditeten (december 2012) är fortfarande aktiv och vi har följt åt sen vi plussade...

Undrar desamma av samma anledning.
  • carolinajohansson93
    almasmamma skrev 2015-09-24 08:30:26 följande:

Åh har haft så fruktansvärt ont i magen inatt så var tvungen att ta en binda i trosorna. Imorse var det rosa i den och har fortfarande jätteont, som den värsta mensvärk och det gick inte över med alvedon. Har sovit som ett ras inatt rent ut sagt. Nu är jag så galet rädd att nåt ska vara fel och det känns helt fel. Vi som fått tid idag för att åka upp och titta på bebis på vul och se hjärtat slå. Vet inte vad jag gör om det är missfall! vi kan ju inte bara på,t igen eftersom det är ivf. Känner mej så ledsen nu

Åh hoppas de inte är missfall. Vore så tråkigt för er :( håller alla tummar o tår för att de har gått bra! Men jag förstår din oro....
  • carolinajohansson93
    almasmamma skrev 2015-09-24 18:23:31 följande:

Tack alla som svarade mej tidigare idag, det har kommit rosa flytningar under dagen till och från och jag har ont molande. Vi åkte på vår bokade vul tid  på Faluns ivf klinik och jag väntade mig det värsta men fick höra bebisens hjärta och se den.Den stämde helt i storlek med veckor och dagar som den är gammal så nu ska jag försöka slappna av lite och vara positiv

De trodde verken kunde vara från mina jätteförstorade äggstockar men de rosa flytningarna kunde de inte förklara. På det stora hela såg allt bra ut iallafall.

Åh va skönt o höra! Kram
  • carolinajohansson93
    1112NL skrev 2015-09-26 05:37:21 följande:

Jag förstår er oro men jag skulle önska att mina symtom åtminstone minskade lite. Mår illa nästan hela tiden. Äter varannan timme och mår ändå illa och är yr...

Jättejobbigt då vi inte berättat för nån än...

Samma för mig! Vill inte vistas bland mina nära o kära nu för att jag mår dåligt, o vi umgås med våra familjer rätt ofta så de är jobbigt som fan.
  • carolinajohansson93
    Ananass skrev 2015-09-26 08:56:09 följande:

Någon som har erfarenhet av prostafen? Det ska ju vara helt riskfritt, är inte så glad i att ta tabletter men vet inte om jag har något val. Spyr dygnet runt, får ingen sömn, och sedan igår har jag fått behålla absolut NOLL av både mat och dricka, börjar bli orolig! :P

Jag är inte heller något fan av o ta tabletter men jag provade postafen o de funkar för mig! Tar en direkt på morgonen. Ska till barnmorskan på måndag o ska prata lite med henne om de eftersom de inte känns bra. Men som du säger så ska de ju vara riskfritt
  • carolinajohansson93

Nu har vi berättat för familjen! Är i vecka 9 (8+3) idag. Alla blev jätte glada o min svärmor började storgråta!

Gjorde ett varsitt kuvert till alla o skrev till t.ex svärmor o svärfar: Hej farmor o farfar! I maj tittar jag ut o jag hoppas ni längtar efter mig lika mycket som jag längtar efter er!

Alla blev jätte glada! Hoppas tiden går fort nu bara :)

• carolinajohansson93

Idag gick vi in i vecka 10! Känns overkligt o jag va tvungen o göra ett andra test nu för jag får för mig att jag inte alls är med barn... Såklart visade de positivt.

Nån mer som gjort ett till test såhär sent pga tankarna som går i huvudet? Har massa symptom så förstår inte varför jag skulle få för mig något annat....

Svar på tråden Majbebisar 2016