Inlägg från: Krickelin med Naemi |Visa alla inlägg
  • Krickelin med Naemi

Majbebisar 2016

Nu på månag ska jag träffa förlossningsläkare och bestämma datum för igångsättning. Ska bli spännande, det är så oerhört olika beroende på läkaren hur de resonerar. Jag tror att det blir 26maj .

Förutom det ska de ta massa prover då jag har konstant huvudvärk och yrsel och ögonflimmer, men det är inte havandeskapsförgiftning. Jag har lågt HB trots att jag äter 3niferex om dagen. I slutet av veckan ska jag träffa BM och ta sf-måttet. Jag känner mig liten kring magen, men det får jag oxå se.

• Krickelin med Naemi
    NessaS skrev 2016-03-02 22:11:55 följande:

Hej hej!

Hoppas det är ok att ja gropar in här...Väntar nummer två, en flicka, BF 8/5. Är alltså i v 31 (30+2). Har en dotter född sep -11 sedan innan. De andra maj-trådarna som jag skrivit i, är helt oaktiva, så hoppas verkligen på mer aktivitet här inne. 

Undrar med om detta med fixering, har helt glömt när min dotter fixerade sig och undrar när det brukar ske och hur man vet att de gjort det?

Känner att det börjar bli alldeles för tungt nu och vill att tiden ska gå otroligt snabbt, foglossningen jag hade i v. 12-20 pausade under de senaste tio veckorna och är nu tillbaka och ännu värre...har riktigt ont i höften :( Oavsett hur jag ligger när jag sover :(

Välkommen! Fixering sker mellan ca v36-41...på omfödeskor kanske det inte fixeras alls. På mig går alla tre tidigare lagt sig rätt tidigt och fixerat sig typ v37. Men det är inte jättevanligt. Man vet det när BM gör ruckningskoll(tar tag i barnets huvud och ser om det är ruckbart, fixerat eller nån annan stans .
  • Krickelin med Naemi

Cerat/lypsyl är bra att ha. Och nån ansiktskräm. Man blir galet torr av all profylax på läpparna och av sjukhus tvålen dör ansiktet (om man inte har med egen tvål )

Jag har inte ens funderat på att packa än. Tar det om några veckor, förlossningsbrev tror jag jag skippar denna ggn. Det är ändå aldrig nån som hinner kolla när jag ska föda. Maken får hjälpa mig att få dem att hålla avstånd och inte ge mig lustgas. Hatar eländet :-P. Kört utan smärtlindring på alla tre och planerar att göra så även denna ggn. Det funkar för mig att gå in i mig själv. Men blir det en längre förlossning testar jag kanske nåt.

• Krickelin med Naemi
    Nini skrev 2016-03-10 14:09:09 följande:

Hej alla

Helt ny här har BF 22 maj enligt ul, andra barnet för oss. Har ett litet yrväder på 11 månader så vi kommer få fullt upp till sommaren förutom lite foglossning och extrem trötthet emellanåt (inte så konstigt med småbarn och jobba heltid) så mår jag än sålänge jätte bra.... längtar så till maj <3

Välkommen! Jag har oxå en liten hemma på 15mån. Fulltös hela tiden haha.
  • Krickelin med Naemi
    lamiette skrev 2016-03-10 17:04:05 följande:

Är det någon mer än mig som har en helt oförstående sambo?? Min sambo klagar på att jag är trött och grinig hela tiden och förstår inte att jag inte orkar lika mycket längre. För att ge en inblick i min vardag ger jag gårdagen som exempel... Jag jobbar heltid, hämtar sonen (då min sambo har bilen med 5 dörrar får jag så fint använda vår 3-dörrars...) baxa in 3-åriga sonen genom framdörren till baksätet eftersom det är krockkuddar fram och han sitter bakvänd i baksätet. Hem, baxa ur sonen, äta mellis, baxa in sonen i baksätet igen, skjutsa dottern till stallet. Därefter till mataffären, ur med sonen, handla, in med sonen, till servicestället för att hämta paket, ur med sonen, in med sonen, tillbaka till stallet, dotterns telefon urladdad, ur med sonen, hämta dottern, in med sonen, hem. Gråtfärdig av trötthet ber jag sambon laga mat (jag hade ju handlat). Han lackar ur och tycker att jag bara är trött o grinig! Kan tillägga att jag egentligen inte får plats att klämma mig in i baksätet på bilen med min mage (och höfter) samt att sonen oftast är som en planka. Jag är 31 fulla veckor och vågar inte ens tänka på hur det här ska fortsätta. Helt förtvivlad just nu!

Blir väldigt upprörd när jag läser detta. Tycker jättesynd om dig! För det första, varför tar inte han lilla bilen? Det borde vara en självklarhet att den som kör runt på barnen har stora bilen! Speciellt nu när du har ont. För det andra så får han avlasta dig när han kommer hem. Laga mat är det minsta han kan göra. Kram på dig <3
  • Krickelin med Naemi

Hjälp. Jag fick ett nytt jobb idag!!! Trodde aldrig jag skulle få det även om intervjun gick fantastiskt och de tyckte jag passade...jag är ju trotsallt i v29!!! Och har 26arbetsdagar kvar om jag följer planen och går hem 21april. Jag vet ju inte ens om när jag får lämna min nuvarande. Dessutom är jag tjänsteman idag och i den nya rollen blir jag på-golvetarbetare i ett gjuteri (samma företag) och kan vid behov skickas ut i produktion. Jag vet inte vad jag ska gö

rå. Får ev gå ned massor i lön oxå. MEN det är ett såå kul jobb som utbildningsledare/samordnare och ska skapa utbildningstid från scratch. Idag är jag ingenjör och har knappt nåt att göra sedan jag kom tillbaka från mamma ledighet och får inga givande uppdrag. Är galet deppig på jobbet då jag är van att ha mycket ansvar. Sååå kul och osäkrare jobb med sämre betalt eller ruttna helt som ingenjör...piooo. Idag för första ggn på 3år är jag sugen på vin hahaha. Får bli påskmust istället.

• Krickelin med Naemi
    lamiette skrev 2016-03-12 11:41:27 följande:

Oj, grymt ju! Stort GRATTIS! Helt otroligt att få nytt jobb som höggravid . Jag menar, i mitt fall verkar hjärncellerna ha försvunnit helt. Jag skulle aldrig fixa att skriva en vettig ansökan eller prata på intervju. Superbra ju! Grattis och lycka till .

Tack
  • Krickelin med Naemi

Nu har jag bestämt mig! Jag tar det nya jobbet. Utvecklingen och att det kommer vara så kul betyder mer än de 1400kr jag får gå ned i lön (trodde det var mycket mer). Dessutom har jag ju mitt egna företag som ska få växa under mammaledigheten.

Åhh va kul på måndag att starta det nya

• Krickelin med Naemi

Nu har jag haft molvärk/ mensvärk hela dagen och samma igår plus mycket sd senaste tiden. Fick en blödning när mannen å jag hade sex, nån som känner igen det? Nån mer som blöder vid sex mena jag. Nu är magen ännu hårdare och lite orolig blir jag allt.

• Krickelin med Naemi
    HepaticaNobilis skrev 2016-03-30 12:49:38 följande:

Vi är på förlossningen, har blivit stoppade så mycket de bara kan med bricanyl subkutant , tractocile dropp och smärtstillande. Nu har dygnet gått och jag har fått i mig bägge doserna kortison för lungorna.

Så om en liten stund tas droppet bort och så får han komma när han kommer. Hoppas att det kommer igång nu när de har bromsat och bromsat (med sådär resultat, har ändå haft värkar ca var 10:e minut).

Spännande!

Hur har det gått!!?? Kram!
  • Krickelin med Naemi
    HepaticaNobilis skrev 2016-03-31 06:36:40 följande:

Efter en snabb förlossning kom vår lille pojke igår 21:42. V 33+5, han vägde 1126g och är 45 cm lång. Han syresätter sig själv men får lite luft på näsan för att lungorna inte ska klibba ihop. Sond för att förebygga lågt blodsocker. Idag ska jag börja pumpa och försöka få igång amning.

Har sovit ungefär 3 timmar men nu måste jag upp till min bebis!

Åhh nu såg jag, Grattis!!!
Svar på tråden Majbebisar 2016