Inlägg från: Anonym (TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS)

Hjälp...

Snälla håll god ton! Är så nedstämd just nu att jag knappast behöver moralkäringar och gnällkärringar i min tråd...

Jag har två helt underbara barn! Älskar dom väldigt mycket. Den ena är 2år och den andra är 7mån så dom har kommit tätt som ni märker.
    Igår väntade jag min mens, men då jag haft tydliga tecken på graviditet så gjorde jag ett test igår som visade positivt.

Mitt senaste barn fick jag i Januari och jag började med P-piller ett tag efter. Men under efterbörden kunde jag och min sambo inte hålla oss för att ha lite mysigt. Vi använde kondom som tyvärr sprack och jag trodde helt klart att jag INTE var gravid då jag efter avslutad efterbörd fick en normal mens... Men jag började må dåligt och spy konstant varje dag och jag gjorde då ett positivt test. Trodde jag helt klart var i v4 eller mindre men visade sig på kvinnorkliniken att jag var i v12!!!!..
    Jag valde då att inte behålla barnet (snälla håll fortfarande god ton) för att det var så mycket intriger mellan mig och min sambo. Så jag gjorde en kirurgisk abort i början av Juni månad. 

NU käkar jag inga p-piller och vi använde inte komdom vid ett tillfälle. Då sambon har sagt att han gärna vill ha fler barn och så även jag, gjorde det alltså utan kondom. Jag var ju såld på att han hade sagt att han ville ha fler barn.
    Nu när jag visade honom det positiva testet så tyckte han direkt att jag skulle göra abort!!... Jag kan knappast vara långt gången då jag hade en normal mens förra månaden. Men han har starkt beslutat att jag ska göra abort, ingen snack om saken! Jag är alltså jätteledsen över det här och vet nu inte alls vad jag vill göra.. Om jag behåller det så kanske han lämnar mig... vad hade ni gjort? Och hur tätt kan man verkligen göra aborter? Då skulle det bli 1 i Juni och 1 i September.. Bara 3 månader i mellan..

• Svar på tråden Hjälp...
  • Anonym (TS)

Förlåt för sena svar! Första kommentaren gjorde att jag inte orkade läsa vidare :( Trodde det skulle bli fler sådana taskiga kommentarer.. =( 

Alltså jag mår verkligen skit... Jag vill behålla det, och han vill också gärna ha fler barn säger han men inte det här. Jag förstår inte vad skillnaden är? Jag har bokat tid för ett VUL.. Har dock inte bestämt mig för hur jag vill göra. Jag är ju så rädd att han ska lämna mig själv med tre barn, inte för att det skulle vara något problem. Men det är bara det att jag växte upp utan pappa och jag vill inte att mina barn ska få ha det så. Att när dom blir större få vetskap om att deras far inte ville ha med dom att göra, det är inte okej. Då blir jag ledsen när jag tänker på det.

Svar på tråden Hjälp...