• Kereza

Jag är en ful tjej

Jag är ful jag med - jag har också en sambo. Det är ok, tycker jag - dels kan jag inte göra mycket åt det, och så vet jag att han inte valt mig på grund av något ytligt. Jag skulle gärna ha varit snygg, men alla kan inte vara det heller. Det är inte hela världen, faktiskt :) 

• Kereza
    KakanSmakan skrev 2015-09-07 22:17:17 följande:

Åh vad sorglig tråd. Hur kan ni känna såhär om er själva? Blir riktigt ledsen när jag läser.

Jag vet inte om jag tycker fulhet är sorgligt - alla KAN inte vara vackra utseendemässigt, och det Måste vara ok att inte vara det.

Det som ÄR sorgligt är;

1.) Det faktum att skönhet behandlas som ett personlighetsdrag. Det är det inte - det är bara slump och gener. 

2.) Att folk alltid skriker att "Jo, du måste visst vara vacker, alla är vackra" istället för att bara acceptera att så ÄR det inte.

...och så alla ungar som ylar om hur fula de är bara för att få komplimanger - det gör att folk förutsätter att alla är så, istället för att bara acceptera att nej, alla är inte vackra - och det är OK - mitt värde ligger inte i mitt utseende, tro det eller ej.
  • Kereza
    cantarel33 skrev 2015-09-07 22:44:28 följande:

Finns många fula killar också.

Your point being?
  • Kereza
    KakanSmakan skrev 2015-09-08 10:50:40 följande:
    Det sorgliga är alltså att det finns människor som tänker så lågt om sig själv.
    Det är sorgligt att det finns människor som inser att de inte är skönheter, och accepterar det?

Är det inte mer sorgligt att det ljugas och hymlas och smusslas med det, för att skönhet är så himla viktigt?

Man kan vara en bra människa utan att vara vacker - jag begriper inte varför det skulle vara sorgligt att älska sig själv som man är, utan att folk ska behöva låtsas att man ser bra ut, när man inte gör det?
Svar på tråden Jag är en ful tjej