Inlägg från: Anonym (Hellas) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hellas)

Sexuellt attraherad av intelligens?

Ja absolut. Ända sen tonåren finns en röd tråd i alla killar /män jag någonsin varit tillsammans med eller ens attraherad av och det är just att de varit snabbtänkta, verbala och haft intressanta hjärnor.

En trögtänkt man kan väl aldrig vara bra i sängen? Min man är med i Mensa men det behöver egentligen inte vara just den sortens intelligens, det viktiga är just att tankarna går snabbt och fritt. Det är absolut en slags fetish, det är hett med mental kemi, mycket mer tändande än utseende.

• Anonym (Hellas)

Anders 386 skrev 2015-09-08 09:10:05 följande:....

Jag är inte jättesmart själv, jag vill inte ha en smart partner som alltid vet bättre än mig - Jag vill ha en partner som är ungefär på samma nivå. (Jag är man)[/quote]

Åjo Anders386, du kanske inte gillar djupa filosofiska grubblerier men du måste ha väldigt högt EQ emotionell intelligens. Du kommer alltid med de klokaste svaren på fl och är aldrig off topic eller självcentrerad utan har alltid bemödat dej om att förstå trådstartens andemening. Fatta snabbt, använda sin erfarenhet och få ur sej ett konstruktivt svar är en bra form av intelligens!

Svar på tråden Sexuellt attraherad av intelligens?